Benedicte Arntzen

et eventyr

• Publisert: 06.02.2018, 18:16
  • Kategori: reise
  • Jeg er vel hjemme og mer inspirert enn noen gang etter noen dager i Marokko. For et fantastisk sted. Jeg har aldri noen gang trivdes s godt i kaos som det jeg gjorde som blondine i den lokale souken. Det har virkelig vrt et eventyr. komme til et s nytt "up and coming" feriested som det marrakech enda er bringer egentlig lite forventninger. Jeg hadde tenkte "varme og fliser" egentlig mens jeg fant meg selv drmmende p et fly, men det som mtte oss var et univers av tropiske vibber og varmhjertige mennesker. Ut av flyplassen ble vi kastet rett inn i pruting med taxisjfren som tidlig lrte oss "no fixed price in marokko" - og ja, selvsagt ble vi lurt. Kameler langs veien brukt til transport, medinaen oste deilige lukter fra lokal mat og byen var lagt i en stvete sandryk. Deilig. Tropisk. S vi har vandret, pustet, tatt inn og ut. Jeg ble forelsket i de fargerike gatene med en kombinasjon av palmer og hndlagde fliser, er det ikke fantastisk hvordan de tar vare p det de har? I norge bygges det leiligheter og hus p hver minste pne flekk, og nr et hus begynner bli gammelt og utrendy rives det og bygges nytt. I marokko er de opptatt av bevare alle bygg, og begynner husveggen sprekke opp? Vel da flislegger de et nytt lag. Det er fantastisk reise i tid p den mten, til et vennlig sted som byr p kultur.   handle i souken gjorde jeg ogs i dubai, men i forhold til i Dubai hvor jeg ikke likte meg noe srlig fordi selgerene oppfrte seg truene, s viste marokko meg heller en lekende side av det drive butikk i et land som marokko. "Its all a game" sa de alle med et smil og det er jo nettopp det. Its all a game. Jeg tror ikke medinaen er et sted man kan se for seg, men la meg prve forklare. P hytalere over byen lyder bnnen som synges hyt hver time. Folk setter seg ned der de er og bnnetepper med vakre dekorasjoner finner sted langs de smale gatene. Mens noen ber er noen p jobb og skriker mango og grapefruit i hp om f din oppmerksomhet, mens lokale barn danser til arabisk musikk p sin trdlse boombox. Slangetemmere m konstant spille i flyten for holde p oppmerksomheten til slangene som er forvirret og drlig behandet, mens i bur ved siden av har de skilpaddene sine, som du forvrig ogs finner i alle de lokale parkene her. Esler baner vei med nyslaktet kjtt p hengeren, mellom tepper og puffer som alt er hndlaget. Lukten av sand, skinn og kokte grnnsaker skulle enn vel kanskje tro at ikke var en spesielt god kombinasjon, men med alle lyder og tropiske syn blir det hele bare veldig behagelig og nesten komisk. Du fler deg s langt hjemmefra, selv om vi vet at hjem er et sted man skaper selv. Vi er alle bare bitte sm. Sm biter av en fantastisk verden. Nr jeg finner dette fem timer hjemmefra, tenk hvor mye annet fint verden har by p. Mye fint jeg enda skal se, og mye jeg aldri fr sett. desverre. Vi lever i en uendelig interesant verden.

S her hjemme er ting det samme. Vi kom hjem til en frosset leilighet og har brukt et godt dgn p varme den opp, dog det enn er relativt kaldt. Kjleskapet roper etter en upgrade og isen p utsiden har ikke akkurat rikket seg fra vi dro, men det er vel det som er godt med komme hjem. Hjem. Stedet du skaper og der ting er akkurat der de skal vre. Jeg har en del ting jeg skulle ha gjort i stedet for skrive akkurat i dag, for eksempel regninger, kjemioppgaver, gulvvask, klesvask, sending av pakker p tise, middagslaging, hrfarging og redigering er bare noe av det jeg skulle ha holdt p med, men her sitter jeg. Tydeligvis med alt for mye p hjertet. Vel, jeg fr prve rikke p meg. Hper du har det fint, det hper jeg virkelig ♥

• Publisert: 06.02.2018, 18:16
  • 2 kommentarer
  • vi skal til Afrika igjen!

• Publisert: 19.01.2018, 10:00
  • Kategori: reise
  • Hei fine lesere. S er det hun frkna her som liker slipppe bomber p upassende tider og lar de henge. "Hvem er du egentlig" tipper jeg dere tenker, og la meg bare understreke at alle de valgene om flytte til oslo, hoppe inn i studier og  reise hit og dit... De er akkurat like spontane og lite gjennomtenkte som de hres ut her p bloggen. Men det er vel en del av det vre 20. Jeg elsker at vinden bare tar meg til steder som gjr at livskvaliteten min ker. Hver eneste gang. Jeg opplever s mye fint og jeg mter s mange fine mennesker. Nr det er sagt s slang jeg ut p bloggis her om dagen at jeg skulle begynne ta realfag og p slutten av innlegget nevnte jeg ogs at jeg fikk skvist inn en liten ferietur om et par uker. Vel, vi skal til Marokko! Jeg har lenge hatt s lyst til dra, og jeg hoppet i taket da s fant billige billetter. Jeg trenger kjenne p kultur! S hva er planen? Ingen verdens ting. Avslappende dager, litt solskinn, jeg har lyst til oppske det lokale, smake god marrokansk mat, drikke te fra allahdin krukker og g p interirjakt i souken. Jeg vil sprre de lokale om veien, jeg vil se en kaktushage og beske det lokale boligomrdet der Saint Laurent bosatte seg da han trengte inspirasjon. Jeg vil se et annet dyreliv, kanskje se slangetemmere som fr kobraer til danse med bruk av en flyte. Jeg vil se kunstverkene i form av fliser og arkitektur og jeg vil g i sand. Dette blir fantastisk dere, det vet jeg.

• det frste kapittelet

• Publisert: 04.01.2018, 10:00
  • Kategori: reise
  • Alt nesten en uke inn i det nye ret er det forsatt uvandt taste inn 2018 p tastaturet. Rart, men enn rarere er det vel at det alt har gtt snart en uke. Dagene forsvinner - anntakligvis fordi jeg har hatt noen fine dager. For jeg avsluttet og startet jo ret mitt i favorittbyen, Paris. Og det fltes godt og veldig riktig. Jeg antar det gav meg den kickstarten vi alle leter etter for komme tilbake til hverdag, selv om jeg m innrmme at nettopp det er litt seigt. Jeg kan ikke akkurat skryte p meg at jeg har sprettet opp av sengen noen av disse dagene nr vekkerklokken har ringt. Snarere tvert i mot. Jeg har mer enn en gang tatt frokosten p veien og kommet halvveis uti dagen fr jeg innser at mascaraen kun er p plass p ett ye. Vel, jeg kunne ha glemt yebryn og det hadde vrt verre. Kun blondine-jenter vil forst seg p den. Uansett, s var blomsterdagene i Paris fantastiske og i hp om leve i den boblen litt til tenkte jeg dele noen bilder fra turen. Jeg tok instagramaktiviteten min til et nytt niv denne turen, vi snakker 12 bilder p tre dager og 20 flgere mindre, men paris er jo s vakkert. Hvordan kan man ikke

Min beste venn og kjreste ♥

Roomservice p vr typiske paris-terrasse

valget av kjole til nyttrsaften

- som jeg ikke karte velge mellom, s endte opp med bruke begge...

Og jeg latet som om jeg hrte til i Paris.

P selve kvelden var det var bare han og meg. Vi dro ut spiste, s eifeltrnet glitre og tok et langt bad og delte en flaske vin.

Og det fantastiske eiffeltrnet da. Som viser seg fra sin beste vinkel uansett hvor i byen du befinner deg.

For flere bilder se @benedictearntzen p instagram.
    Jeg hper du ogs har hatt noen gode dager av dette ret. ♥ Snart helg igjen, gitt!

• Publisert: 04.01.2018, 10:00
  • New Years in Paris

• Publisert: 03.01.2018, 19:07
  • Kategori: reise
  • Man kan si hva man vil, men nyttrsaften kommer med forventninger. Antrekket, de man er med, nyttrskysset, fyrverkeriene, byen etter p og listen er enda lang. Jeg har vrt gjennom det s mange ganger n at jeg flte jeg hadde ftt litt nok av st i regnet p brygga i tnsberg som sild i tnne og lete etter pirattaxi nr man skulle videre. Jeg trengte noe nytt og heldigvis har vi alltids Paris. Det var vr 4. tur til kjrlighetsbyen og jeg hadde nok ikke trodd at det skulle bli s godt komme seg litt bort fra forventninger. Vi var litt sent ute med bestille (hehe, fire dager fr vi dro..), s vi endte opp med et gammeldags hotell ved elven, med rolig atmosfre, hyde under taket, utskjringer og badekar. Helt perfekt for total avslapping. S vi tok p oss fine klr og ruslet ut i gatene der folk sang bonne annes og fyrverkeriet hrtes hele kvelden. S fant vi en hyggelig gaterestaurant der vi kunne sitte se p folk som gikk forbi mens vi spiste digg mat og drakk vin. Blant alle festglade mennesker handlet vi med oss vin til hotellet og tok et laangt bad og slappet totalt av, jeg tror vi var i seng til klokken ett faktisk, og det var helt perfekt. Bare han og meg, i en helt annen by. Jeg vet ikke hva det er med det, men jeg elsker vre en liten bit av noe stort. Det er en snn blandet flelse av fle at man ikke blir sett, men fremdeles er en del av noe - og noen ganger er det bare akkurat den flelsen jeg ser etter. vre usynlig men ikke ensom. Rart, men godt. Paris er for alltid en favoritt. Hver gang vi leter etter en tur, jeg og sivert, s sier han alltid "vi har alltids Paris". Og det er s sant. Et sted vi vet vi trives.

Jeg hper din feiring var akkurat som du hpet, om det var en rolig kveld i pysjen eller dansing p en nattklubb. Hvis ikke s er jo nyttrsaften som en hvilken som helst annen dag. Du har 362 dager igjen p ha fine feiringer. Godt nyttr!

• Publisert: 03.01.2018, 19:07
  • from the top

• Publisert: 08.12.2017, 10:00
  •  30 ROCKEFELLER PLAZA, NEW YORK

Et siste postkort fra top of the rock. Jeg har sagt det fr, men sier det igjen. Vi er s sm. Vi er s sm at vi ikke en gang skjnner det, samtidig som at vi kan f til s mye. Hele verden er jo menneskeskapt. Tenk p det! Hele utsikten vi snakker om her, det er alle oss sm som kommer sammen og gjr helt sinnssyke ting. Jeg blir s fascinert. New York er i hvert fall levende og et friskt pust, men det er ogs litt slitsomt for oss som ikke er vandt med det. finne plass og tid til puste blant alle lyder, hye bygninger, floker av mennesker og butikker er ikke det letteste nr man ikke er vandt med det, derfor er det godt med en og annen rooftop for f det hele litt p avstand. Om du skal til new york er rooftopene i brooklyn forresten fantastiske. Litt p utsiden, men med utsikter som tar pusten fra deg, og de koster som regel ikke noe, i forhold til manhattans turistfeller. Men noen turistfeller er det verdt g i! Denne er en av de.

• Publisert: 08.12.2017, 10:00
  • In the streets of NYC

• Publisert: 24.11.2017, 20:46

JUMPSUIT BIK BOK SHOES NELLY (ADLINK) BAG CHANEL

• Publisert: 24.11.2017, 20:46
  • like a new yorker

• Publisert: 22.11.2017, 12:40
  • Kategori: reise
  • S var jeg vel hjemme og har falt litt tilbake p jorden. New York er et eget unnivers som man ikke klarer runde uansett hvor mange dager man har der, tror jeg. Vi har gtt s mye, sett s mye, frset, ledd, pratet og drukket kakao om hverandre. Vi har tatt gul taxi, sttt p skyter i bryant park, vi har vandret p broadway og sett p dde innsekter i china town. Vi har gtt brooklynbridge i mrket, wallstreet i lyset, tatt ferge til frihetsgudinnen og lrt historien om 9/11. Vi har sett p utsikten bde fra bakkeplan p utsiden av byen, men ogs fra 70. etajse p Rockerfeller. Vi har med andre ord gjort mye og enda var det mye vi skulle ha gjort - men det fr bli neste gang. Jeg har vrt hjemme noen dager n, men jetlaggen vil liksom ikke slippe taket. Kan ha noe med at jeg dro rett p julebord da jeg kom hjem og festet til fem p morningen og sov til 14 dagen etter. Det kickstartet ikke akkurat dgnrytmen og arbeidsuken har s langt vrt litt hard, hehe. Men hallo - luksusproblemer. Jeg har hatt ferie og kost meg, og det diggeste var komme hjem til jul. Bogstadveien/hegdehaugsveien blir pyntet s fint i julen og vi har ftt den fineste lysekronen rett p utsiden av stuevinduet. Med snen som legger seg i dag og 5 minus grader s nyyyter jeg. Sykt deilig, det er jo dette jeg har ventet p. Jeg HPER uken du hadde var kjempe fin! Uken gikk s fort og jeg ville oppleve mest mulig, s bloggen ble lagt litt p is, men jeg prve ta det igjen n. God onsdag og lille lrdag! Halvveis til helg ♥

• En liten brikke

• Publisert: 13.11.2017, 14:29
  • Lokal tid: 08:18

S var vi vel fremme i NYC og dagen i gr fly. Vi landet 9 p morningen, slang oss i en taxi til hotellet og forsvant rett ut for oppleve. Det frte til at vi sovnet fr 22 i gr kveld, haha! Dermed er det to uthvilte jenter som skal ut traske igjen n. New York er fantastisk, hver eneste gang - og selv om det er kaldt er det noe med stemningen som gjr det hele. Man fler seg s liten. Som en liten brikke i et stort spill, men det er litt deilig. Deilig bare vre. Jeg merker hjernen ikke har vknet helt enda, s dette ble et rotete innlegg. Jeg runder derfor av her, men kommer sterkere tilbake senere i dag. Jeg hper du har en fin mandag og en god start p uken! ❤

• Publisert: 13.11.2017, 14:29
  • unblogged: LONDON

• Publisert: 10.11.2017, 13:47
  • WEEKEND GET-AWAY ♥  ♥

Jeg hadde jo bloggpause da jeg og sivert pakket bagen og dro p helgetur til London. Jeg har alltid vrt glad i hsten. Jeg har alltid flt at nr bladene faller og luften blir kaldere kan jeg endelig puste inn frisk luft igjen, og i r var hsten litt seig i norge..? Kanskje det var fordi jeg jobbet hver dag og ikke la merke til hvordan den snek seg p, men det var spesielt godt kunne reise til et sted der hsten alt var p plass. Jeg har bare vrt i London p hsttid, s for meg er London frisk luft. Enkelt og greit. London er te i kulden, ekkorn i parken, regn mot bussruten og selvsagt er london ogs primark. Man kommer vel ikke unna. Denne gangen skulle vi verken shoppe eller vre noe srlig turister i og med vi har vrt her et par ganger fr. Vi skulle rett og slett bare vre kjrester og ha en skikkelig dose med kvalitetstid. Vi bodde p et koselig hotell i Notting Hill, med gavstand til det lokale markedet der vi kjpte pumpkin spice latte. Vi ruslet gatelangs i timesvis og kom forbi alt fra vintagebutikker, blomstermarkeder og villaene de rikeste bor i. Og helgen fyk avgrde. Jeg blir alltid fascinert over hvor mye vi har snakke om, selv om vi er p det femte ret som kjrester og har kjent hverandre i 8, men det er s veldig fint. Og det er veldig trygt. Jeg er heldig som har en samboer som kjenner meg s inderlig godt. Hele meg. Og han fr meg fortsatt til le som da jeg var 15 og nyforelsket. ♥

• Publisert: 10.11.2017, 13:47
  • jeg reiser igjen

• Publisert: 09.11.2017, 19:10
  • EN TING JEG HAR GLEMT FORTELLE

Ah, ting gr litt i ett og jeg fant brtt ut at jeg bare har nevnt at jeg skal reise - ingenting om hvor eller nr. Men ja, jeg reiser til New York og det er alt n p lrdag. Jeg elsker New York og gleder meg til se overgangen til vinter der. De har pnet skytebanen i central park, jeg skal handle litt julegaver, slappe av og kose meg. Vi bor p et lite hotell p manhattan, s vi har gangavstand til alt vi skulle nske. Det blir veldig deilig med litt ferie og ikke minst - jentetur. Sivert har eksamensperioder og syns vel bare det er en fordel f meg ut av leiligheten litt, hehe. Jeg kommer i hvert fall til savne han masse, om jeg fr tid til det. Jeg har faktisk bare reist en gang uten han de siste fem rene, vi har liksom bare reist rundt sammen. Derfor har jeg veldig godt av dette. New york er i hvert fall alltid fantastisk og jeg har for en gangs skyld ikke lagt s mange planer. Jeg skal bare ta det hele som det kommer og ikke minst - ta i mot tips fra de lokale nr vi er der. Sist jeg var i NYC var det midtsommer og veldig varmt, jeg gleder meg til se kontrasten. Jeg fler New York er det hyggeligste stedet i hele verden nr det er vinter og juletider, s hper vi fr smake litt p det, selv om vi enn er i november. Har du vrt i New York fr og har du kanskje noen tips?

• Publisert: 09.11.2017, 19:10
  • Et siste antrekk

• Publisert: 17.04.2017, 20:23

• noen siste bilder

• Publisert: 17.04.2017, 13:13
  • Kategori: reise

• Turen er omsider over og nr du leser dette er vi nok godt plassert i trange flyseter for det neste dgnet. Jeg har hatt det s utrolig fint denne uken og jeg kunne ikke drmt om en bedre pske. Virkelig, Thailand er helt fantastisk, jeg gleder meg til kunne dra tilbake! Med hvite strender, tropiske fisker, varme, hyggelige mennesker, billige priser og masse se - det er vel ikke noe mer man muligens kunne nsket seg p ferie. N er det tilbake til rutiner og hverdag, som blir godt det ogs. Det er jo det som gjr ferie ekstra stas - dessuten s har jeg s fiin jobb og hverdag generellt at det ikke er noe pes komme tilbake til. Jeg hper virkelig psken din har vrt fin, jeg fler ikke jeg har ftt blogget som jeg nsker og som meg hele uken egentlig pga alt som skjedde med frst stress med visum og reisen, og deretter de negative kommentarene - det er ikke meningen at f personer skal kunne delegge for alle andre som er her inne leser, jeg er helt enig i at jeg har virket distansert og fravrende. N er det i hvertfall slutt p det! Psken er jo for tilbringe tid med de man er glad i og sette pris p alt rundt seg. Vi trenger jo ikke vre perfekte heller, det var jo det jesus srget for da han tok p seg alle menneskers synder i psken. Der fikk jeg jaggu lurt inn litt info fra rle-timene p vgs ogs, gitt. Hehe. Ha en super og avlsappende mandag, senere i dag kommer det video! ♥

• Et siste stopp

• Publisert: 16.04.2017, 15:00

• NOK ET FANTASTIKS HOTELL

Det er noe med det at nr ting er billig, da forventer man ikke stort. For alle oppholdene vi har hatt i Thailand har vi totalt brukt 1000 kr, og da vrt frste hotell i bangkok hadde den utsikten og var helt fantastisk, hotellet vrt i Krabi hadde rooftop og l midt i sentrum, s tenkte vi at n mtte det snart g galt, det siste hotellet kan jo ikke vre like fint. Men jo - her bor vi for yeblikket. Boblebad og aromadusj p rommet, spa i etasjen over oss og himmelmyk seng. Thailand er helt fantastisk, det er det ingenting si p - jeg skjnner at nordmenn drar hit i hytt og pine.

• Publisert: 16.04.2017, 15:00
  • 2 kommentarer
  • Jeg ante ikke det skulle bli s vanskelig

• Publisert: 16.04.2017, 10:04

• ANTREKK I VARMEN

Jeg var forberedt p kunne ta outfitbilder som en del av bloggingen p denne turen, s jeg har hatt meg meg en del outfits som var planlagt og klare, men jeg ante ikke at det skulle bli s vanskelig. Det er s ubeskrivelig varmt og klamt her, og med Songkran i tilleg da, hvor du blir bokstavlig talt gjennomvt hvor enn du gr s har jeg ikke ftt til vise dere i det hele tatt, rett og slett fordi jeg bare har kastet p meg lse kjoler og en bikini. Den kjolen her har vrt gull verdt fr songkran fordi den er ls og verdens mest behagelige kjole og jeg digger passformen p den (fra bik bok), men under songkran var jo denne ubrukelig fordi den mildt sagt ble litt gjennomsiktig, haha. S da var vi tilbake til start med en tunika og flip flops - ikke akkurat noe dere nsker se her. Hotellet vrt i Bangkok denne gangen er forresten helt amazing!! Jeg gleder meg skikkelig til vise dere senere i dag. Ha en super lrdag ♥

• Publisert: 16.04.2017, 10:04
  • look of the day

• Publisert: 12.04.2017, 13:37

• HENNA TATTOO AND A LOOSE FIT DRESS

Dette er alt jeg orker g i om dagen! Flip flops og lse klr, fordi jeg er s inderlig svett til en hver tid :) Hehe, uansett - her ser dere et par bilder av henna tattooen som jeg tok i gr. Jeg sovnet p hnden min i gr kveld og vknet med samme henna tattis i annsiktet, s jeg startet dagen med skrubbe fjeset mitt i hotel-hndpe. Fantastisk! Jeg skal f vist henna tattoveringen bedre i lpet av morgendagen. Vi snakkes mer i kveld!

• Publisert: 12.04.2017, 13:37
  • relaxation

• Publisert: 12.04.2017, 10:00
  • EN FANTASTISK MTE AVSLUTTE DAGEN P

De fleste vet nok at massasje er big i Thailand, spesielt for oss som er vandt til at det er en luksusvare som koster. Her der i mot koster massasje i en time 85kr og det har dermed blitt et daglig punkt p listen. Jeg hadde virkelig ingen anelse om at det var s sinnsykt deilig, jeg trodde det hele var litt overvurdert, men nei! Nrmeste naboen til hotellet vrt er dette hyggelige stedet med verdens skjnneste jenter som jobber og super renslige lokaler. Da fles det ekstra godt!

• Publisert: 12.04.2017, 10:00
  • 6 kommentarer
  • det ser ikke ut som dette i virkeligheten

• Publisert: 11.04.2017, 19:48

EN DRMMEVERDEN

Til n har vi begge falt helt for thailand. Stemningen, varmen, utsikten og maten - alt er bare et eventyr og hvor enn vi snur oss er det bare utrolig vakkert. Vi har til n vrt i bangkok, krabi, ao nang og koh phi phi, og favoritten til n m vre phi phi yen. Virkelig - palmer og turkist hav, nemofisker, glade mennesker, barer, ville aper og varme er helt utrolig og det er synd at ingen av bildene jeg har tatt fr frem slik det egentlig ser ut i virkeligheten. Det er ubeskrivelig vakkert. I kveld har vi vrt p full moon party p stranden, sett p fire-show og tatt henna tattoo. I morgen derimot har vi ingen planer, s vi tar i mot alt av forslag om noen har noen tips! Vi har blitt tipset om beske et omrde med elefanter, i og med at elefanter er hellige her i Thailand. Jeg har forskt google litt, for jeg nsker ikke sttte noe som ikke er bra, men finner s miksede tilbakemeldinger og erfaringer at jeg syns det er vanskelig. Noen sier elefantene i Thailand er drlig behandlet, noen sier de er kjempe bra behandlet fordi de er hellige og en stor opplevelse. P nett str det ogs at elefantene i thailand har for lite plass bevege seg p og at de hadde vrt utrydningstruet hvis det ikke hadde vrt for at turister dekket at noen tok seg av de. Noen sier at de fleste elefanter er privateid som kjeledyr og at det varierer p oppdragelse og friplass fra sted til sted, det er derfor s innmari vanskelig vite. De i resepsjonen her mener at det bare er tull at de blir behandlet drlig og at da hadde de vrt stoppet for lengst her hvor de er hellige - men igjen, de jobber jo med dette. De vil vel selge. Jeg skal gjre litt mer research fr vi evt bestemmer oss. Har tre venninner som har vrt der og ingen av de hadde noen drlig opplevelse og det hadde jo vrt gy se asiatiske elefanter etter ha jobbet med skadde elefanter i afrika. Vi fr se. Setter stooor pris p tips og erfaringer angende dette! Resten av morgendagen skal forhpentligvis g til endelig begynne p den brunfargen. Vi har liksom ikke tatt oss tid til det s langt og det er litt dumt, men det er s mye se og gjre her at det er ikke akkurat p toppen av listen. Hper din tirsdag har vrt superfin!

• Publisert: 11.04.2017, 19:48
  • VI HAR FORFLYTTET OSS

• Publisert: 10.04.2017, 14:07

• TURKIST HAV OG KOKKOS
    Det har skjedd masse gy i dag mellom slagene! Vi fly grytidlig til Krabi i Thailand og har sjekket inn p et helmaks hotell med rooftop og basseng. Vi har tilbragt hele dagen p stranda med hver vr kokkosntt og ikke hatt en eneste sky til tross for at det var meldt regn! Fr n da, n ser det ut som at det nrmer seg noe mrke greier. Her er klokken 19 n, s vi er tilbake p rommet for dusje og stelle oss litt fr det er middagstid. Her er det milevis med boder med fake levis, band t-shirts, flip flops og buddha firgurer - skikkelig kul atmosfre og ikke noe stress. Og ikke minst s er det en haug av backpackere som er p vr alder, det er alltid gy! Jeg hper du har en fin start p mandagen din og uken ♥ Og takk for stttende kommentarer og meldinger etter kaoset i natt/morges. Vi snakkes etterp!

• Publisert: 10.04.2017, 14:07
  • 4 kommentarer
  • utsikt og buddhistisk nyttr

• Publisert: 09.04.2017, 18:30

• BILDEDRYSS FRA VR FRSTE DAG I THAILAND

Hvordan skal jeg oppsummere denne dagen? Hektisk, kanskje - men samtidig absolutt ikke. Vi ruslet og pratet og koste oss hele formiddagen p vei til templene som var stengt, fr vi rundet av dagen med middag p en rooftop, et kveldsbad og raketter klokken tolv. Her i Thailand er det nemlig tid for new years feiringen som tilhrer Buddhismen. Hele tradisjonen gr ut p at folk velsigner menneskene rundt seg med vann, men det hele har blitt en eneste stor vannkrig uten regler. Vi har gledet oss skikkelig til delta p dette, s den 13. er selve datoen. Jeg skal lage film! Over har dere et par bilder fra dagen i Bangkok! Jeg hper du har hatt en super helg og er klar for ferieuke. Hva enn du skal ♥

• Publisert: 09.04.2017, 18:30
  • 9 kommentarer
  • et drlig valgt antrekk

• Publisert: 09.04.2017, 12:52

• I NYDELIGE BANGKOK

God morgen fra Bangkok! Vi er skikkelig slve i dag etter tidenes flyrute, s vi har i grunn bare somlet oss igjennom morningen. Planen var en tempel-runde her i byen, men det er sndag fr nyttr og det betyr tydeligvis mye for thaiene, derfor kommer ingen ikke-troende inn fr kveldstid. Vi har derfor ruslet byen rundt omtrentlig og krysset elver, vrt p blomstermarkeder, vrt p shopping og spist lunsj p skybar. S mye og dagen er langt i fra over, snn er det alltid i storbyer. Alt for mye man vil gjre, som regel p alt for liten tid. Jeg kjenner dog at jeg gleder meg til forflytte meg til strandferien jeg har lengtet snn etter, selv om Bangkok absolutt er fantastisk fint er det en litt slitsom by med mye lyder, bevegelser, lukter og inntrykk. Stor forskjell p rike og fattige er det ogs. Veldig stor, men det er vel i storbyer dette blir ekstra tydelig. Uansett, jeg ville bare vise dere hva jeg har p meg i dag, som forresten var et drlig valg - jeg kan snart vri opp kjolen min :) svett. Hehe, sorry for info! N er det endelig tid for etterlengtet spa fr det er middagstid her i storbyen. Stikk innom om en liten stund for se hva jeg har kjpt meg! ♥ Enn s lenge, nyt sndagen din.

• Publisert: 09.04.2017, 12:52
  • Tanker om dubai

• Publisert: 13.02.2017, 18:00
  • Kategori: reise

God ettermiddag! Jeg har n rukket vre i dubai et dgn og vi har gjort mye, men kanskje ogs en del utradisjonelle ting til vre turister. Dette er jo ikke en type shopping-tur, s vi tenkte at vi heller ikke skulle bruke tiden vr p snt n som vi frst har muligheten til se litt av dubai. I frste omgang kjrte vi til Abu Dhabi som jeg fortalte kort om tidligere. Vi meldte oss p en guidet tur og endte opp med bde mte interresante lokale arabere, ri p kameler og spise lokal middag. Abu Dhabi er en rken by og en helt egen opplevelse du ikke finner i Dubai. Dubai er en by bygget opp av penger og det brer det hele veldig preg av. Det er veldig spesielt vre her fordi byen er bde s moderne, men p samme mte ikke. Kvinner gr i heldekkende burka og p flyplassen var det ikke en eneste kvinne som jobbet. Det er tydelig at kvinner er undertrykt og jeg merket det ogs veldig i forhold til blikk fra arabiske menn da jeg ikke hadde dekket til anklene som er en greie her. Jeg var tilslutt ndt til kjpe meg en tradisjonell kappe jeg kunne ha over klrne mine som gikk til bakken det i lpet av kvelden ble s intenst, men dette er ogs min egen skyld i forhold til omrdene vi var i. Vi valgte nemlig etter ha vrt i Abu Dhabi g til deira, som er den gamle delen av Dubai. Her var det mye moskeer og fine bygninger og lite fancy butikker. Markeder derimot florerte det av og det er noe av det mest intense jeg har vrt med p. De drar i deg og skal ha deg inn p hemmelige rom og alle har falske vesker i andreetasjen og vil ha deg med opp. Det var veldig gy ha vrt der, men man blir sliten av snt! Arabere har ogs et veldig sterkt bnd til religion, s bnnene blir sunget p hytaler over hele byen til stadighet. Da setter folk seg ned der de er og ber, og nesten alle brer p bnnetepper. Veldig interresant se! S alt i alt har dubai vrt morsomt oppleve og en helt ny kultur, dog er det en slitsom by med lite pne mennesker - spesielt for kvinner, fler menn svarte meg ikke da jeg spurte om veien. Det er super gy ha vrt her, men jeg er ikke solgt. N gleder jeg meg til komme til Zimbabwe!

• Publisert: 13.02.2017, 18:00
  • pakkeliste

• Publisert: 07.02.2017, 17:37
  • Kategori: reise
  • Hallo! Vel, ting skjer fort og plutselig sitter jeg her fire dager fr avreise. Jeg har aldri pakket p denne mten fr, s har forskt skrive en liste for meg selv til hva som m med, hva som er ndvendig og hva jeg ikke trenger. Jeg vet ikke om dette er relevant for dere i det hele tatt, men jeg tenkte dele den.

Frst og fremst kan jeg jo si at vi pakker i ryggsekk, min er 70 liter og han der brer 90 og vi har startet med legge de tingene vi skal ha med oss til barnehjemmet i bunnen. Her har dere listen over hva annet som m med:

DET VIKTIGSTE:

- adapter

- pass, vaksinasjonskort, forsikringskort, politiattest og visum

- quick dry hndkle

- kamera, lader, overfringskabel

- pc, lader

- mobil, lader

- go pro, lader

- ndladere x 2

- myggnetting for malaria

- vannflaske

- mindre sekk for smturer

KLR:

- en joggebukse

- en caps

- solbriller (2)

- regnjakke, regnbukse og gummistvler

- joggesko

BERLIN

STOCKHOLM

THE FRESH AIR OF AN UNKNOWN CITY

Jeg har vrt heldig det siste ret som har ftt oppleve s ekstremt mange eventyr med den personen jeg liker best. reise gjr noe med enn, noe vi alle har godt av og noe vi ikke kan lre kjenne p uten oppleve det selv. Er det ikke rart kunne lengte til en fremmed by? Det er i hvert fall det jeg driver med for tiden. Det fles ut som evigheter siden jeg har rest, og det kribler i hele kroppen at jeg snart skal ut igjen. Neste stopp om kun to korte uker; Dubai - zimbabwe - johannesburg. Jeg er s inmari klar for et nytt eventyr.

• Publisert: 27.01.2017, 09:07
  • THANKSGIVING

• Publisert: 24.11.2016, 17:00
  • Kategori: reise
  • Takknemlig for muligheten til reise, til se og oppleve. kunne dra av grde p to dagers varsel, p fordele inntrykk, oppleve og leve.

Takknemlig for kjresten. Som elsker meg for meg, som utfordrer meg og gjr meg til den beste versonen av meg selv. Jeg fler meg ofte litt lost, men han der fr meg alltid til fle at jeg kan f til det jeg vil og minner meg p hver eneste dag at jeg egentlig er skikkelig kul og jeg elsker han for det. For alt han er og alt han fr meg til ville vre.

Takknemlig for frir, for ha fullfrt videregende og vre ferdig med en periode i livet som var skikkelig seig. For at jeg klarte det, rett og slett.

Takknemmelig for lesere og flgere. For ha ndd 2000 flgere p instagram og for at bloggen ligger stabilt p listen over norges 200 mest leste blogger. For at noen gidder trykke seg inn for lese om et liv som anntaklig er kjedeligere enn ditt eget.

Takknemlig for familie. Noen komme hjem til, noen savne nr man er ute reiser og noen som savner meg tilbake.

N skal jeg hjem fra Paris. Eller s er jeg hjemme, det sprs nr dette blir publisert for det er forhndsskrevet. Nyt din thanksgiving og sett av 10 sekunder der du kan fle deg litt heldig. For det er du. Det er jeg. Du og jeg - vi er heldige. Takk for at du er deg og for at du er her :D

• Publisert: 24.11.2016, 17:00
  • metallic

• Publisert: 23.11.2016, 22:40

JACKET ZARA
    SHIRT BIK BOK
    JEANS VINTAGE

THE PARIS VIBE

Turen nrmer seg over, og vi nyter de siste ndedragene av denne byen. I dag har vi gjort en haug av klissete ting som kjrlighetsbroen, kirkebesk og middag p Ralph Laurens cafe, men ogs shoppet litt drukket litt kaffe ruslet og ledd. Jeg elsker at jeg har det s gy og fint med han der. S inmari fint. S Paris har vrt fantastisk og n venter jobbing og hverdag og det er litt godt det og. Hper virkelig du har det fint! ♥

• Publisert: 23.11.2016, 22:40
  • vouge

• Publisert: 23.11.2016, 08:57
  • Kategori: reise

Sirener - brk - fransk. Makroner - lukten av ryk - pels & dyre vesker. Ro - uro, brk - stillhet. Paris, byen som gir s uendelig med inntrykk.

• Publisert: 23.11.2016, 08:57
  • caf de Flore

• Publisert: 22.11.2016, 17:00

• A BREAK FROM EXPLORING

Denne frkna var s gossip girl fan da hun var liten at med paris kommer ogs et cafebesk p denne kafeen, der de spilte inn flere scener i serien. Det er verdens hyggeligste cafe, veldig overpriset - men veldig gode kaker og du blir servert teer og kaffe i hytt og pine. Et lite tips hvis du er nyskjerrig! Skikkelig fransk stemning her!

172 Boulevard Saint-Germain, 75006 Paris
  • Publisert: 22.11.2016, 17:00
  • the small moments

• Publisert: 22.11.2016, 08:58

OUR FIRST DAYS OF PARIS

Hei og god morgen! Jeg sitter for yeblikket p t-banen men ville bare kaste inn et innlegg med noen bilder fra dagene vre i paris s langt. Fransk frokost, makroner, arkitektur som ikke kan sammenliknes med noe, utsikt, lys, utsikt igjen - hye heler, gatecafeer, kjresten og meg. Paris. Jeg koser meg og hper du ogs har det fint. ♥ Outfit kommer senere!

• Publisert: 22.11.2016, 08:58
  • 12 kommentarer
  • if not in paris, where?

• Publisert: 21.11.2016, 20:59

WITH MY RED SOLES...

Sko fra christian louboutin

Hvis ikke jeg skal bruke disse skoene i Paris, hvor skal jeg f brukt de da? Ah, Paris er en fantastisk by beske, selv nr det er s spontant som det ting ble denne gangen. Vi kom sent i gang, men spiste en koselig fransk frokost p en gaterestaurant fr vi ruslet mot Notre-Dame. Heelt rlig ble jeg ikke srlig sjarmert av Notre-Dame, men det kan ogs vre fordi det regnet da vi var der og var i utgangspunktet litt demotiverte. Deretter ruslet vi til en nydelig cafe for samle opp litt energi til ken ved louvre. Louvre rakk vi heller ikke sist vi var i Paris, s vi flte at den mtte med n. Fra louvre til julemarked og creps fr vi ruslet i Champs Elysees for litt shopping. Denne turen skulle ikke bli noen shoppingtur, men jeg er svak og det regnet en times tid p dagen i dag... S jeg var solgt. Vi ruslet hele gaten opp til Triumfbuen hvor vi gikk til topptrnet for nyte utsikten over byen i solnedgang. Vi begynner bli som et gammelt ektepar, herlighet. Uansett er vi n en snartur p hotelrommet for skifte litt fr middag. Hper du har en super mandag og start p uken ♥

• Publisert: 21.11.2016, 20:59
  • 19 kommentarer

• Publisert: 21.11.2016, 11:30
  • Kategori: reise
  • God morgen fra vakre Paris! Vi sitter for yeblikket nyter frokosten og er egentlig p vei til Notre-Dame! Vi var litt treige i gang i dag, men det var egentlig litt deilig. Hper du har det fint, antrekk kommer senere ❤ ha en super mandag!

• Bonjour Paris

• Publisert: 20.11.2016, 18:05
  • Kategori: reise
  • Hei! Jeg er trygt fremme i Paris og stortrives. Rommet er superfint i en hy etasje med denne balkongen og vi bor super sentralt, s det er deilig. Ogs er det 12 varmegrader her, s jeg utnytter noen dager uten minus ved pakke frem hstklrne igjen, Hehe! Vi har sittet i to timer p en gaterestsurant og sett p alle andre som er i denne byen og n er planen rusle mot Eiffeltrnet for se det lyse opp klokken 19. Hper alt er bra med deg, og s hyggelig at dere likte videoen i forrige innlegg! Vi snakkes i morgen ❤

• en for mye

• Publisert: 07.10.2016, 03:04
  • Kategori: reise
  • Nr en siste drink blir til fem og klokken blir s mye at du tenker "vi skal jo opp s tidlig uansett, s det spiller jo ingen rolle om vi legger oss n eller om to timer". Da skulle du vrt hjemme for lenge siden. Lenge siden. Og det samme tenker jeg om disse bildene.

Men siste kveld har vrt vellykket og det har generellt turen ogs vrt. Vi fire har det gy sammen og de beste vennene er de du kan le med til langt p natt og vkne morningen etter for snakke om politikk med til frokost.  Vi har ftt sett s mye gy med alt fra teknisk museum, katolske kirker og utsikter som tar litt pusten fra deg. Vi havnet ogs midt oppi en demonstrasjon om abort her i Warszawa og snt er s interresant. Jeg er heldig. Veldig, veldig, veldig heldig.

Og n m jeg virkelig komme meg i seng, flyet gr om 6 timer.

• Publisert: 07.10.2016, 03:04
  • last day

• Publisert: 06.10.2016, 18:00

• ONE LAST NIGHT

Okei, det begynner mrkne klokken fem her, s for best mulig lys brukte vi blitzen til det nye kameraet mitt. Da ble bakgrunnen ti ganger mrkere og det ser ut som om jeg str ute om natten og tar bilder med solbriller.. Vel, klokken er uansett bare fem og som dere kan se p bildet i midten har vi gjort mye gy i dag. Og hvem hadde trodd Warszawa hadde skyskrapere? Jeg mener, jeg er helt imponert. Jeg s for meg en slitt polsk by, men jeg er s positivt overrasket. Denne hettegenseren har jeg forsvidt bodd i hele turen da denne frkna ikke er den beste nr det kommer til pakking... Ups. Men den er uansett super digg og jeg elsker fargen. N skal vi stelle oss fr det er tid for en siste kveld ute, jeg gleder meg! I morgen tidlig er det hjem til jobb og rutiner, men s er det jo egentlig greit det ogs! Kos deg i kveld ♥

• Publisert: 06.10.2016, 18:00
  • About last night

• Publisert: 06.10.2016, 11:23
  • Kategori: reise
  • Drinker, vin, burger & pizza. S mye mat for 200kr - det er helt sinnsykt. Vi hadde det kjempe gy i gr kveld p the Alchemist som er et sykt bra sted dersom du noen gang skal til Warszawa! Her fr du et kort du fyller p penger ogs tapper du len selv, det er jo litt moro da, Hehe.. I dag psregner det, men vi gjr det vi kan for finne p noe gy til tross for kulden. Hper du har det fint ❤

• Purpose

• Publisert: 05.10.2016, 19:29
  • Kategori: reise
  • N tror alle at jeg er sykt Justin Bieber fan, men s er jeg ikke det :/// Warszawa er fantastisk s langt og vi nyter hstvret til de grader. Jeg har drukket x antall kopper kakao, gr i tykke gensere og i dag har vi ogs sittet p fantastiske kafeer og beskt museer. Jeg elsker avslappende turer som denne, der det ikke er noe enn m rekke eller noe som m gjres. At vi kan slappe av og ta alt i et rolig tempo. Og i Polen er det billig. Sykt billig.. Derfor har jeg handlet inn mye nytt og spist mye god mat. N skal vi ut spise (igjen). Jeg hper du har det fint! ❤

• Early mornings

• Publisert: 05.10.2016, 11:17
  • Postcard from Warsaw

• Publisert: 04.10.2016, 19:32
  • Sunny morning

• Publisert: 04.10.2016, 10:09
  • Kategori: reise
  • God morgen fra en litt redusert gjeng! Vi dro p skybar i gr og hadde det virkelig super gy. Hvorfor jeg endte opp med blogge en gang i natt vet jeg i grunn ikke, men det fr bare vre. Etter et dgn med psende regn var det godt se solen i dag og vi er n p vei til universitetshagen. Hper du fr en fantastisk dag! Snakkes etterp ❤

• Touch the sky

• Publisert: 03.10.2016, 16:34
  • Vi er p vei til Warszawa! Snakkes derfra i kveld ❤

• 22 kommentarer
  • back in London

• Publisert: 28.09.2016, 23:05
  • Kategori: reise
  • Det blogge er latterlig og jeg vet jeg blir ledd av, men det har ogs sine fordeler. Ikke bare fr man gratis ting og hyggelige kommentarer - man har ogs muligheten til bla tilbake i arkivet finne ut hva vi drev med p akkurat denne tiden for et r siden. Og for min del s var jeg i London p denne tiden i fjor. Jeg var skolelei, jeg var utslitt og kroppen trengte en pause. S kjresten bestillte flybilletter i et desperat forsk p f meg ut av den deprissive boblen. Og Gud som det funket. Det komme seg litt bort, se hsten fra et annet perspektiv og spise lunsj omringet av ekorn. Balsam for sjelen. Virkelig.

Tekster og bilder er hentet fra september arkivet 2015.

"sover du?" hvisker han og stryker meg p ryggen. Nei, selvsagt ikke. Jeg sover aldri frste natt p nye steder. Jeg vrir meg mot han og strekker meg etter klokka. 02:34. P utsiden av hotellvinduet er det fult liv, alltid noe g glipp av. "vil du finne p noe?" spr jeg. Vi slenger p oss noen klr og trasker ut, begge ufreshe i hver vr hood. Litt for trtt til utforske, men alt for vken til sove. Vi gr en tur, tmmer kveldstankene. Suvernirbutikkene i paralellgaten holder fortsatt pent, og vi kjper tidenes styggeste genser, for hvorfor ikke? "I <3 London" str det, vi ler mens vi pruter med en sur indisk mann. Vi blir sittende ute og hre p sirenene fra hovedgata og spplemennene som vasket veien. Oss to, alt det andre betyr ikke s mye.

Har du noen gang sett opp p fuglene og spurt hvorfor i alle dager de velger vre akkurat her, nr de har muligheten til dra hvor enn de vil? Still deg selv det samme sprsmlet. Vi mennesker er faktisk fri som fuglen som ordtaket sier, men innimellom glemmer vi dette og fler oss fanget i vr egen omkrets. Livet har veldig mye mer by p, jeg lover.

Vi tusler gjennom notting hill og snakker om alt og ingenting. Rart at det fortsatt er s mye snakke om etter s mange r sammen. Plutselig har vi forsvunnet ut av sentrum og inn i noen sidegater som lukter ulovlig. Vi ser p hverandre og ler mens vi leter forvirret i hver vr retning. Hvordan endte vi opp her? Jeg pner mobilen og opp med kartet. Er det ikke her den bl dren fra filmen skal vre? Lukten av hasj gir ikke en "notting hill"-flelse og omrdet som virket s rolig og britisk fra filmen utviklet seg til vre noe shady greier. Vi finner omsider dren og knipser noen bilder, da en gammel dame kommer bort. Man merker p temperamentet hennes at hun er spansk. "Er du dum?? Dette er ikke den bl dren, jeg sier dette til s mange hver eneste dag!!" Jeg ser p han og han ser p meg og vi kan ikke annet enn le av hele situasjonen. Oss to, notting hill og resten er ikke s viktig.

• Publisert: 28.09.2016, 23:05
  • the last of Rhodes

• Publisert: 19.09.2016, 11:59

DE SISTE BILDENE

Vi er klare for hjemreise! Jeg tenkte bare dele de siste bildene fra turen med dere fr det var tilbake til Norge - i hvertfall for en periode fr det er tid for en liten tur igjen. Det er rart hva litt reiser gjr med motivasjonen og jeg er s heldig som har en kjreste som liker det samme. Det gjr det hele mye lettere. Jeg m lpe n, men vi ses om 4 timer!

• Publisert: 19.09.2016, 11:59
  • FLORAL DRESS

• Publisert: 18.09.2016, 18:30

• ONE LAST OUTFIT

Turen nrmer seg over og sommerkjoler og flipflops skal byttes ut med boots og tykke jakker - men det er helt ok. Hst i Norge er fantastisk og jeg gleder meg til frisk luft. Vi har ftt sett s mye p denne turen og det har vrt fantastisk med et lite avbrekk fra hverdag. N ser jeg frem til komme meg hjem til bloggrutiner, jobbing og venner. Jeg fler det er lenge siden jeg har ftt skrevet ordentlig ogs, s det skal bli godt. Hper du har det fint ♥

• Publisert: 18.09.2016, 18:30
  • Saturday adventure

• Publisert: 17.09.2016, 20:58
  • Kategori: reise

h - for en fantastisk dag. Vi leide bil idag og har rett og slett kjrt yen rundt. Vi har klatret i fjellet, hoppet fra klipper, dykket i klart vann, beskt de syv kildene, sett pfugler og avsluttet med et gresk mltid i smbyen Lindos. Det er noe helt eget med roadtrips med gode venner og dagen har vrt helt fantastisk!

• Publisert: 17.09.2016, 20:58
  • the old town

• Publisert: 17.09.2016, 08:34

• This bag.

• Publisert: 16.09.2016, 19:38
  • Syden i ett bilde:

THE LITTLE RED ONE

Det er vel ingenting legge skjul p at jeg har en svakhet for vesker. Her i byen kryr det av boder med falske varer og det er liksom ikke s gy, men da vi kom over en vintagebutikk i gamlebyen og denne vesken l pent i en kurv - da kunne jeg ikke dy meg. Det fulgte verken med dustbag eller autensitetskort, s jeg tror vel kanskje at den har vrt en kopi i sin tid, men den har uansett sin sjarm. Med slitte kanter og en super fresh rd-farge tror jeg denne vesken kommer til bli mye brukt!

• Publisert: 16.09.2016, 19:38
  • LED ZEPPELIN

• Publisert: 16.09.2016, 09:41
  • Kategori: reise

Flinka meg som alltid kler meg i sort, til tross for stekende sol. Antrekk on point frem til flipflopps, men jeg klarer virkelig ikke g med verken heler eller sneakers nr det er s varmt som dette. Jeg gr som regel barfot i denne varmen og ellers er det kun flipflops som gjelder, men det m vre lov! Det er fredag og det nrmer seg helg og vi prver f mest ut av de siste dagene ved ikke sitte inne blogge (hehe) og heller vre ute se og gjre ting. Det er s rart hvor mye tomme bygninger og tiggere det er her i Hellas, det er tydelig det ikke har vrt s lett de siste rene, men bortsett fra det s er det helt fantastisk her. Det krystallklare, turkise vannet og de hvite husene i kombinasjon med dette vret og gode venner. Vi er heldige. Veldig, veldig heldige.

• Publisert: 16.09.2016, 09:41
  • Postcard

• Publisert: 15.09.2016, 19:06
  • Kategori: reise
  • h, som jeg nyter! Vi har kommet over denne fantastiske arabiske cafeen i gamle byen og det har blitt en soleklar favoritt. Alt fra musikken til putene gir en s god vibe og vi ble sittende her til langt p natt i gr og planen er ingen annen i dag. Ellers nrmer uken seg fort over og det f mest mulig ut av dagene er det som gjelder. Hper forresten du har det fint ❤

• green silk

• Publisert: 15.09.2016, 09:28

• OLD TOWN

Hei! Det ble et lite bloggfravr i gr ettersom at vi fartet omtrentlig hele dagen. Vi l p stranden og slappet av p begynnelsen av dagen, s dro vi til den kjente gamlebyen her i Rhodos for se p borgen og de andre bygningene som er her fr vi dro ut. I gamlebyen var det virkelig bare s koselig! Jeg er s glad vi dro. P bildene over ser dere i hvertfall hva jeg hadde p meg i gr. Jeg gikk uten sminke, s det ser ut som at jeg er 5 r, men det fr bare vre. I dag er det paragliding og shopping som str p planen, s vi m snart komme oss ut for starte dagen! Hper du har det fint, vi snakkes i kveld ♥

• Publisert: 15.09.2016, 09:28
  • 26 kommentarer
  • dinner with a view

• Publisert: 14.09.2016, 09:25
  • Kategori: reise

• sitte p takrestauranten i gamlebyen mens solen gr ned med favoritt personen min i hele verden.

• charter much

• Publisert: 13.09.2016, 20:59

• FOR TOPPE DET HELE

Noe jeg og Sivert har tullet mye med den siste tiden er nettopp dette charter-opplegget som vi er med p. Det er oss fire, resten er godt over 60 og flesteparten fra stfold. Familiehotell med basseng, transport til og fra flyplassen og utflukter to ganger i uken - der har du oss. Men nr det er sagt s m jeg ogs nevne hvor sinnsykt deilig det er med en snn type tur for en gangs skyld, der alt er planlagt og ferien er kun for slappe av. S nr vi frst er p en snn charter-tur - hva passer vel bedre enn valse rundt i tidenes charter-anntrekk? Nemlig denne hawaii skjorten og wait for it ..... matchende shorts! Fantastisk. Denne turens beste kjp, definitivt. Jeg fler jeg gr i pysj (ser snn ut ogs). Dagen ellers har gtt til total avslapping. Vi var ute i gr og kom sent i seng da en av guttene bare forsvant i 3-tiden (!!!!!!! gutter og svenske jenter, ass), s det ta det lungt p dagen i dag var helt topp. N er det skifte litt fr det er ut en tur til barstreet igjen, tenker jeg. Hper du har en fin uke s langt, fortell meg gjerne hva du driver med! Vi snakkes i morgen, god natt ♥

• Publisert: 13.09.2016, 20:59
  • This beachbar

• Publisert: 13.09.2016, 10:00

• palms & sunsets

• Publisert: 12.09.2016, 18:07

NR SOLEN GR NED

Hei! Det nrmer seg kveld her i Hellas, vi er nemlig en time foran norsk tid. Vi er p vei til sentrum for spise litt middag fr det er tid for teste utelivet her i byen. Jeg ville bare stoppe innom for vise dere kveldens anntrekk fr jeg drar. Jeg kunne ikke motst dette skjrtet da jeg fant det i dag, s stt. I dag har vi for det meste slvet p stranden alle fire, bortsett fra en liten tur til sentrum for spise lunsj og titte litt. I morgen er det tid for beske borgene i gamlebyen og ellers kun ligge ved bassenget og slappe av. Denne turen her kom p perfekt tid, det er virkelig godt med et avbrekk fra hverdag og rutiner. Og ikke minst - det er s fint her! Hper alt str bra til med deg ♥ Hva har du gjort i dag?

• Publisert: 12.09.2016, 18:07
  • Good morning

• Publisert: 12.09.2016, 09:25

THE BEST START OF THE DAY

God morgen fra Rhodos. For yeblikket har det bikket 30 grader og vi nyter varme og sol. Flyturen i gr ble lang og jeg rakk aldri oppdatere dere noe mer, men vi er hvertfall trygt fremme. Hper dere har det fint! Antrekk kommer senere ❤ ha en super mandag!

• Publisert: 12.09.2016, 09:25
  • The city of love

• Publisert: 22.08.2016, 10:46

TAKE ME BACK TO PARIS

Jeg ble sittende her i regnet og mimre tilbake til alle turene jeg har hatt de siste rene og kom over disse bildene fra Paris. Paris er en fantastisk by, s mye fint se p og en fantastisk atmosfre. Jeg fikk turen i valentinsgave av Sivert og vi dro i psken, s man kan jo se p bildene at det var fortsatt litt kaldt, men gud som jeg koste meg. Det m vre et av favorittstedene mine av alle steder vi har beskt. N nrmer det seg heldigvis ny tur og jeg gleder meg til en uke i solen. Dette blir siste tur fr intensiv jobbhalvr, deretter venter jorda-rundt.

• Publisert: 22.08.2016, 10:46
  • Animal Rehab

• Publisert: 06.08.2016, 16:00
  • Kategori: reise
  • ANIMAL REHAB & RESCUE CENTER FLORIDA - ET BEDRE ALTERNATIV TIL ZOO!

• The last day

• Publisert: 29.07.2016, 19:42
  • Kategori: reise
  • Hei! Det er som sagt vr siste dag her i Kbenhavn og vi har bare kost oss og slappet av i hele dag. Som alltid ble det litt shopping og god mat, jeg er alt for mett. Kbenhavn har liksom alt, er s glad i denne byen! God mat, fantastisk atmosfre, bra uteliv og ikke minst er det sinnsykt mange her med kul klesstil, det er virkelig inspirerende. Selvom det er gy vre p tur er det alltid litt godt komme hjem, det gleder jeg meg til denne gangen ogs. Hper alt str bra til med deg ❤

• 10 kommentarer
  • On fridays we wear yellow

• Publisert: 29.07.2016, 10:35
  • Kategori: reise
  • Good morgen! Vi er p vei til Christiania for nyte den siste tiden vi har her i Kbenhavn. Det er alltid gy utforske og se nye kulturer, s dette tror jeg blir veldig bra. Vi har spist digg frokost p the union kitchen (m beskes om du er i Kbenhavn) og er klare for nok en bra dag. Hper du har det fint og fr en super fredag! ❤ vi snakkes etterp.

• 11 kommentarer
  • Lemon

• Publisert: 28.07.2016, 22:29
  • Thursday

• Publisert: 28.07.2016, 15:13
  • Kategori: reise
  • Et par bilder fra min torsdag s langt! I fortsatt fint vr har vi ftt mye gjort til at klokken ikke en gang er halv fire og vi har heldigvis mye igjen av dagen. Vi har vrt p Mario Testino utstillingen med bildene av blant andre Kate Moss fra 90-tallet. Det var sinnsykt kult se, ambefaler alle dra p denne utstillingen om dere skal til Kbenhavn fr september. N er det tid for litt mat igjen, s jeg ville oppdatere dere med et par bilder. Hper du har en super dag s langt! Outfitbilder kommer i kveld ❤

• 18 kommentarer
  • In the streets of copenhagen

• Publisert: 27.07.2016, 19:28
  • Kategori: reise
  • Hei og god onsdag! Jeg er p plass i Kben og har nytt dagen i solen med god mat og drikke. Det er alltid fantastisk komme seg litt bort og vi nyter bo p hotell og spise ute. Alle fire har ogs ftt shoppet litt, selvom vi har vrt slitne etter reisen. I morgen har vi planer om beske ulike museer vi ikke har tatt oss tid til tidligere, det gleder jeg meg veldig til. Skikkelig turist! Det ble dessverre en sen oppdatering i dag, som den surra jeg er. Hper uansett du har hatt en super dag! ❤ I morgen skal jeg vre flinkere p oppdatere dere.

• 25 kommentarer
  • some last shots

• Publisert: 12.07.2016, 14:26
  • Kategori: reise

• Wow, for en tur. Jeg sitter for yeblikket godt plantet i sofaen, det er rart hvordan det alltid fles s godt komme hjem etter lengre turer fr man begynner lengte ut igjen. Jeg har heldigvis mange fine planer som kommer. I dag er ikke planen noe annet enn farge hret og slappe av, fr jeg begynner jobbe igjen i morgen! Bloggingen den siste tiden har vrt litt halvveis, men jeg er motivert til vre tilbake for fult n - hper dere er klare for det! ♥

• Biker

• Publisert: 10.07.2016, 21:01
  • Tid i new york: 15:00

• Brooklyn bridge

• Publisert: 10.07.2016, 14:31
  • Tid i new york: 08:28

Siste dag i denne fantastiske byen tilbringes i brooklyn! Her er det masse hyggelige cafeer og vintagebutikker, veldig kul atmosfre! Vi gikk broen over for nyte utsikten mot begge sider og det er morsomt se hvor stor forskjell det er p Brooklyn og Manhattan. I new york fr man aldri nok tid, jeg fler det er s mye mer jeg vil se, men det er jo greit spare noe til neste gang ogs! Ha en fin dag ❤

• Publisert: 10.07.2016, 14:31
  • A coffee break

• Publisert: 09.07.2016, 16:37
  • Tid i new york: 10:36

Hei og god morgen (for oss i hvertfall)! Vi har nettopp startet dagen med pannekaker og kaffe og er klare for soho. I dag er det overskyet og plutselig ikke s varmt lenger, egentlig litt deilig. Hper alt str bra til med deg, uansett hva du driver med for tiden! ❤

• Publisert: 09.07.2016, 16:37

• It's a trap

• Publisert: 08.07.2016, 00:23
  • Tid i New York: 18:24

Don't grow up, it's a trap

• Publisert: 08.07.2016, 00:23
  • What to wear

• Publisert: 07.07.2016, 13:38
  • Tid i New York: 07:32

Forelsket meg fullstendig i denne kjolen, til tross for at den ser ut som en tv uten signal p bilder. Det er s varmt her, i gr ettermiddag var det 33 grader i skyggen, ikke fult s lett shoppe da. I gr fly vi som dere s helikopter p morningen, fr vi beskte de typiske turistattraksjonene som flat iron building, empire state building, ground zero og gikk gjennom wall street. Had to do it! P kvelden var vi p verdens beste sushi restaurant!! Virkelig - om du noen gang skal til New York m du dra til mikado sushi som ligger i 7th avenue. Det kostet 40 kroner for en makirull og det var s ubeskrivelig digg! Apropos mat s er det vre veggis i USA mye lettere enn hjemme. Her har selv mccrn gode vegetarmenyer! N har jeg nettopp vknet, skal ta meg en dusj fr brooklyn str for tur. Hper du har en fin dag ❤

• Publisert: 07.07.2016, 13:38
  • From above

• Publisert: 06.07.2016, 21:13
  • Tid i New York: 16:43

Hei! Dere kan jo gjette hva vi nettopp har gjort? Vi har flydd hellikopter over byen for se de strste turistatraksjonene uten bruke for mye tid p det. N er klokken snart 5 og det nrmer seg middagstid. Ville bare vise et par bilder fr dere legger dere! Hper du har hatt en super dag ♥

• Publisert: 06.07.2016, 21:13
  • NY

• Publisert: 06.07.2016, 01:21
  • Tid i New York: 19:17

Wow, New York er s mye strre og bedre enn hva sex and the city p noen mte har vist meg. Jeg er utslitt etter en dag i denne fantastiske byen, og jeg har ftt sett masse. Blant annet Donald Trump, da vi plutselig havnet oppi hans appearance p fifth avenue, haha! N er vi en tur p hotellrommet for samle krefter til dra ut spise og se mer. Man fr aldri nok. Hper du har det fint ❤

• Publisert: 06.07.2016, 01:21
  • One last sunset

• Publisert: 05.07.2016, 11:58
  • Tid i Florida: 06:00

Sitter for yeblikket p flyplassen og venter p flyet vrt til New York. Jeg hadde en super 4th of july med bttur, solnedgang, pizza og fyrverkerier p kvelden. En uke har gtt fort, men jeg er veldig klar for en en uke i New York ogs. Vi snakkes der ❤

• Publisert: 05.07.2016, 11:58
  • Happy 4th of july

• Publisert: 05.07.2016, 00:38
  • Today's

• Publisert: 04.07.2016, 16:03
  • Tid i Florida: 10:00

Hei og god morgen! I dag er det 4th of july, som er nasjonaldagen til USA, s vi skal snart ut handle litt pynt og raketter for kvelden. Over ser dere hva jeg har p meg n, men jeg m skifte til enda mer pyntet nr det nrmer seg kvelden, denne dagen synes de nemlig er stas. Alle gatene er pyntet med flagg og farger og det skal vre en parade gjennom byen i ettermiddag, s dette kan bli gy! Jeg legger ut fler bilder i kveld, men da sover nok de fleste av dere.. Wow, merker det er vanskelig f bloggen til g rundt med disse tidsforskjellene, det er derfor jeg prver blogge et om morningen ogs, s dere hvertfall fr litt oppdateringer i lpet av dagen! Ha en fin dag ❤

• Publisert: 04.07.2016, 16:03
  • 13 kommentarer
  • Sunday

• Publisert: 03.07.2016, 22:19
  • Tid i Florida: 16:17

Varmen idag er ekstrem og vi ligger heller i skyggen for unng heteslag. Vi fant to rosa barnesykler i garasjen og syklet det vi kunne til butikken for handle litt, vi endte ogs opp med sette oss i parken spise sushi. I kveld vurderer vi leie en kano for padle gjennom jungelen for se etter alligatorer, men vi fr se an varmen. Om det er sol og s varmt som dette resten av kvelden orker vi nok ikke noen padletur... Hper dere har hatt en fin dag, det er jo snart leggetid hjemme! ❤

• Publisert: 03.07.2016, 22:19
  • Beachwear

• Publisert: 03.07.2016, 12:51
  • Tid i Florida: 06:50

Sneakpeak p dagens antrekk! I dag er planen ligge i solen og bade, ikke noe annet. Det er godt slappe ordentlig av noen dager ogs nr vi er p et sted som dette, fr alt stress i New York. I dag er det litt kaldere, ca 29 grader i skyggen, men det er egentlig bare deilig! Ha en super dag, ordentlig outfit kommer senere ❤

• Publisert: 03.07.2016, 12:51
  • Aztec

• Publisert: 03.07.2016, 01:22
  • Tid i Florida: 19:15

For en dag! Vi startet dagen ved bassenget som dere s tidligere i dag, og etter mye chatting frem og tilbake med et rehab-senter for dyr s fikk vi lov komme for hilse p tigeren de har der for yeblikket. Det endte opp med at vi dro klokken ti til dette senteret og kom ikke hjem fr n! 6 timer omringet av fantastiske dyr, jeg er s heldig. I tillegg til tiger fikk vi henge med en ape p 3 mneder som ble sttt ut av familien sin. Her i USA er det mulig ha aper som kjeledyr, derfor er det ogs aper p dette rehabiliteringssenteret. Jeg er helt overveldet av inntrykk og fantastiske minner. Jeg ble ogs helt forelsket i en liten kattepus som nettopp hadde amputert forbeinet og haltet rundt. Jeg har et par bilder p kameraet mitt som jeg kan publisere nr jeg fr overfrt de dersom det er interresant! P bildene over ser dere i hvert fall hva jeg har p meg i dag. Hper din dag har vrt super ❤

• Publisert: 03.07.2016, 01:22
  • Fun

• Publisert: 02.07.2016, 13:54
  • Friday

• Publisert: 01.07.2016, 22:10
  • Tid i Florida: 16:15

Her ser dere hva jeg har har p meg i dag! Nr jeg mistet bagasjen min var jeg jo ndt til handle inn litt nytt, s dette skjrtet fra Abercrombie og toppen fra zara ble med hjem. Men gladnyhet (for meg i hvertfall) er at bagasjen ble funnet og iste leverte de den p dra!! Det vil si bedre outfits og bedre blogging! Hper alt str bra til med deg❤ n skal jeg legge meg ved bassenget

• Publisert: 01.07.2016, 22:10
  • Florida

• Publisert: 01.07.2016, 13:09
  • Tid i Florida: 07:09

Wow, dere! Delfiner, hvit sand, 35 grader i skyggen, frukt, turkist vann, skilpadder, kjresten, shoppingen, dobbel burger meny, palmer. Jeg kunne virkelig ikke hatt det bedre! Solen skinner til en hver tid og vi stresser ikke, vi ta alt som det kommer og det er fantastisk. I gr dro vi ut og s delfiner, det var ddskult og jeg koste meg s mye at jeg glemte ta bilder.. I dag er planen g tur til et sted lenger inn i landet der det er skog hvor man kan finne alligator, skilpadder, rn, stork, slanger... Ja, you name it. Jeg er super gira, hper vi fr sett noe vi ikke ser i Norge! Fr den tid er det butikken for fylle p med litt frukt. Jeg poster outfit for frste gang denne turen senere idag! Ha en super dag ❤

• Publisert: 01.07.2016, 13:09
  • Good morning

• Publisert: 30.06.2016, 15:44
  • Tid i Florida: 09:40

Hei og god morgen! Vi har nettopp sttt opp og ligger p hver vr solseng og venter p at ovnen skal bli varm. Vi er litt ekstra tidlig oppe i dag fordi vi skal p bttur for se delfiner (i sitt naturlige hjem). Jeg gleder meg veldig, hper vi ser noen til tross for at det er veldig varmt i dag. Jeg har fortsatt ikke ftt bagasjen min s lever i den ene bikinien jeg kjpte i gr. Victorias secret er like ved huset vrt og alle bikinier var p 50%, s det passet meg perfekt. Jeg syns denne var s fin med duskene som detaljer! N er det vel ettermiddag hos dere, men jeg hper dagen deres er og forblir kjempe fin! Jeg legger ut bilder fra btturen nr jeg er hjemme, men da sover vel dere alle..

• Publisert: 30.06.2016, 15:44
  • By the pool

• Publisert: 29.06.2016, 23:35
  • Tid i Florida: 17:40

Etter en stressende dag med reising i gr passet dette meg helt perfekt i dag. Bortsett fra jakte p en bikini s er dette alt vi har gjort i dag og alt som er planen videre. Hper du har det fint❤

• Publisert: 29.06.2016, 23:35
  • 21 kommentarer
  • Somewhere over the rainbow

• Publisert: 29.06.2016, 13:21
  • Kategori: reise
  • Hei! S, det er litt trouble in paradise... Koffertene er borte! Vi kom frem ca klokken 2 i lokal tid og etter forsinkede fly og 20 timer med reising s var dette det siste jeg hpet p, men snn er det. At kofferten min er borte betyr ikke bare at jeg ikke har klr, men jeg har heller ingen pc blogge fra, s vi fr se hvor fancy dette blir de frste dagene. Uansett s er det helt fantastisk vre her. Det er for yeblikket 33 grader i skyggen og vi koser oss ved bassengkanten! Hper dere har det fint❤ vi snakkes nr ting er litt mer p plass.

• reising

• Publisert: 16.04.2016, 11:34
  • Kategori: reise
  • Jeg vet ikke hva det er med reising, men p en eller annen mte fler jeg meg s hjemme nr jeg kommer meg langt bort. Det er noe fascinerende ved vre langt fra vaner og rutiner, og vre fri som fuglen. Jeg vet jeg har lesere som er glad i det samme, s jeg tenkte ta en kjapp guide p de stedene jeg har vrt det siste ret, s du kan f noen reisetips!

GTEBORG

Gteborg var en spontan helgetur vi booket samme dag som vi dro, bare for finne p noe. Jeg har aldri tenkt p Gteborg som noen storby, s det var mer for ha noe gjre en helg i april, men jeg ble s overrasket over denne byen! En utrolig koselig atmosfre, med alt du trenger av butikker, elver se p, god mat og deilig vr! En by-tur som ikke trenger koste noe srlig. Dersom du nsker dra til Gteborg br du sjekke ut hotell royal som vi bodde p. Vi bestillte samme dagen og betalte 350 kr natten per person. Hotellet ligger midt i sentrum med gavstand til alt.

PALMA

P Palma i Mallorca har jeg vrt en del ganger n og det er det perfekte stedet for en sol-ferie. Vi dro i sommerferien og det er en super kombinasjon av shopping og strand. Palma har alt av designerbutikker som Louis Vuitton, mulberry og mange fler, samtidig som hele byen ligger ved vannet med masse fine strender. Skal du til Palma ambefaler jeg deg svmme med rokker, det var en fantastisk opplevelse! Generellt dykking i mallorca er kjempe interresant, hvis du liker snt. Vi leide oss en leilighet, det var egentlig veldig greit.

PARIS

Paris vil for alltid vre min favorittby. Jeg har vrt her to ganger, sist gang dro jeg p en tid der jeg mildt sagt ikke hadde det s bra, s det er vel kanskje derfor jeg ser p denne byen som et under, for den var virkelig medisin for meg. Blomster, rolig atmosfre, det franske sprket, maten - alt med Paris er fantastisk og jeg gleder meg til dagen jeg skal tilbake. Vi dro hit i psken i fjor, og vi bodde p hotel royal som ligger i sidegaten til champs elysees. Ellers ambefaler jeg dra til moulin rouge, her dro jeg for ta henna-tattooen min, men husk at menn ikke er tillat hos de fleste salonger som tar henna i utlandet.

KBENHAVN

h, kbenhavn. Tidenes mest avslappende by. Her var vi ogs i sommerferien, i en uke. Kbenhavn har en helt sregen avslappende atmosfre om sommeren, og det er ikke verken langt eller dyrt komme seg dit. Vi bodde p hotel Wake-up, som er et kjempe stort og fint hotel midt i strget i kbenhav. Skal dere hit i nermeste fremtid m dere selvsagt p tivoli, vi var s heldige f sett en elton john konsert p tivoliet, det var en fantastisk opplevelse. Ellers m dere dra til Christiania, dette er en helt sykt sregen og rar opplevelse for det er s ulikt resten av byen.

STOCKHOLM

Stockholm dro jeg til med Line i august og det var s deilig vr hele turen. Vi spiste og bare slappet av hele turen, og siden det var slutten av sommeren var vi rimelig blakke begge to, s det ble ikke noen shoppingtur for oss. Men Stockholm har virkelig alt! Her m du ikke glemme IcaBar hvis du har mulighet, det er kjempe gy, alltid. Vi bodde p hotel gamla stan, noe jeg ikke egentlig vil ambefale.. Det var bettongvegger og kaldt, selvom beliggenheten og utsikten var upklagelig.

LONDON

London er jo den ultimate shopping byen, og egentlig syns jeg hele opplegget blit veldig stressende. Turen var overhode ikke planlagt, men vi fant fly til 50kr s vi bare gjorde det for finne p noe. Vi bodde p hotel new dawn, som er et hotel i ambassade omrdene ved hydepark. Et veldig sikkert og rolig omrde som ligger 3 minutter unna oxford. Vi dro hit i september, da var det skikkelig hst og vi koste oss p cafeer i regnet.

BERLIN

I skillet til oktober dro vi en tur til tyskland for feire oktoberfest p ordentlig! Berlin er en fantastisk by, preget av mye kultur og fine bygninger. Berlinerdom er et must beske, det samme med de forskjellige krigsmerkene etter andre verdenskrig. I hovedgaten Kurfuerstendamm finner du alt mulig av butikker, fra vintage til de strste designerene. Vi bodde p novum hotel am kurfuerstendamm, som l langs hovedgaten. Veldig fine rom, og hvis du er s heldig som oss og fr rom i 7. etasje vil du ogs ha en kjempe fin utsikt.

KRAKOW

Krakow dro jeg til i februar sammen med Sivert og Vegard og jeg ble s overrakset over denne byen. Vret var ikke p topp, men byen var s utrolig fin. Krakow er den eneste byen som ikke ble bombet i Polen under andre verdenskrig, og den er derfor fylt med kulturelle knutepunkter, som katolske kirker og wawel slottet. I denne byen er det alltid noe gjre. Utelivet - ikke s bra.. Vi hadde forventet noe litt annet i en by der en liter vodka koster 35 kr, men det gikk fint. Og nr vi snakker om priser, det er helt vilt hvor billig alt er. Vi spiste middag ute hver dag og totalt p mat hele turen hadde jeg brukt 430 kr. Vegan-burgeren p bildet over var fra en kjent restaurant og burgermenyen kostet meg 40 nok med drikke og dessert. I krakow m du beske slottet som er fylt av drage utskjringer, du m se p leonardo da vinci maleriet, du m f med deg maria kirken p torget og du m ikke glemme charlotte - verdens beste frokost, jeg lover. I polen kan du unne deg litt ekstre, for det koster ikke noe. Vi bodde p hotellet aparthotel pergamin, super sentralt og kjempe fine rom.

AMSTERDAM

Amsterdam var vi i i slutten av mars og var egentlig en tur for f tankene p noe annet, siden det da var et r siden jeg mistet morfar. Med kanaler som skiller byen, tullipaner, god mat og godt selskap er amsterdam en av favoritt-turene mine slangt. Jeg elsker at det er s fritt her og at folk kan vre den de vil. Jeg sier deg - jeg har aldri sett s mange g i flipp-flopp sko p et og samme sted fr, og dette var i mars. Skal du til amsterdam m du beske rijksmuseum, van gogh museet og g innom en coffeeshop, bare for ha sett det. Dette er helt sregent for amsterdam og det er superinterresant se hvordan alt er lov her. Red light er forferdelig, men veldig interresant se, det gjr deg ekstra takknemlig for ha vokst opp i et land der menneskehandel ikke er tillat. Tullipanmarkedet var fint og ivy&bros er en perle du ikke kan g glipp av. Vi bodde p tidenes mest sentrale hotel, det l p torget, i andre etasjen av mcdonalds. Hotellet heter Hotel Nautural og er verdt det for beliggenheten, foruten om det s var det et crappy hotel, der katter lp rundt i gangene og det var vegg-til-vegg tepper og murvegger.

Hper dette var til noen hjelp! Neste tur gr til Florida og jeg kan nesten ikke vente. Hva er ditt favorittsted i hele verden?

• Publisert: 16.04.2016, 11:34
  • 34 kommentarer
  • my day in pictures

• Publisert: 25.03.2016, 13:54
  • Kategori: reise

God morgen fra fantastiske Amsterdam! Turen nrmer seg over og vi nyter dagene fult ut. Museum, kjente og ukjente cafeer, tullipanmarked og selvsagt litt shopping er det de siste dagene har gtt til og vi koser oss stort. Hva vi har gjort i dag kan du se p bildene over. Hper du ogs nyter psken og slapper godt av med litt fri. Outfitpost kommer senere i dag! Ha en super fredag ♥

• Publisert: 25.03.2016, 13:54
  • Yeezus

• Publisert: 24.03.2016, 15:06

• Rijksmuseum

• Publisert: 23.03.2016, 14:29
  • Kategori: reise

Du vet det bildet du mtte prve tegne i kunst og hndverk-timen p ungdomskolen - det med en vase og noe frukt, der det hele handlet om dybde og 3D? Jeg har herved sett orginalen, og mye annet rart. Jeg har nemlig gtt to timer rundt p rijksmuseet her i Amsterdam og fulgt kunsten gjennom tidene. Og jeg elsket det, det er s sinnsykt mye rart. Men det m jo vre vanskelig bestemme hva som fr bli utstilt eller ikke. For hva er egentlig bra kunst? Hva er det som skal bestemme at kunst blir kjent? Og hvorfor fikk ikke van Gogh vite at han var en fantastisk kunster fr han tok livet sitt? Vi mennesker glemmer kanskje litt at alle er forskjellige og har et nske om skape noe p en eller annen mte, det er derfor s viktig aldri be noen slutte med det de driver med. Ikke prv forme noen.

• Publisert: 23.03.2016, 14:29
  • Fringe & flare

• Publisert: 22.03.2016, 21:59
  • The bulldog

• Publisert: 22.03.2016, 16:23

• Publisert: 22.03.2016, 09:19
  • Kategori: reise
  • Greit nok, s var kanskje ikke hotellet noe fem stjernes, forsvidt heller ikke noe tre stjernes - men vi har hverandre og byen byr p s mye at det gjr da ingenting. Syklister og trikker holder liv i byen hele dgnet og det er noe trygt ved vre i en storby. Det er noen der uansett, du er aldri alene.

• Amsterdam

• Publisert: 21.03.2016, 20:08
  • Kategori: reise
  • Hei! N har vi funnet oss godt til rette i denne byen og er en kjapp tur innom hotellet for skifte litt, fr planen er red light district etterfulgt av middag. Det er helt rart hvordan kulturen i en by som kun er en times flytur unna kan vre s annerledes. Det er veldig mange kulturelle bygninger og steder i denne byen, jeg og Sivert prver f med oss s mange som mulig, som alltid. S i dag har vi prvd mye rar mat og sett mange morsomme steder. Hotellet kunne ikke vrt mer sentralt, s vi er heldige snn sett, selvom det innebrer at det er umulig sove - trikken gr virkelig gjennom rommet vrt.. Hper uansett at dere har det fint! Om du nsker se mer av Amsterdam kan du legge meg til p snap: @benedicte-al eller instagram: @b.arntzen. Ha en fin kveld!

• Publisert: 21.03.2016, 13:40
  • Kategori: reise
  • Jeg ndde bunnen igr, har klipt av meg halve hret og er n p vei til det store utland for tenke p noe annet, det blir godt n. Jeg er ikke s god p takle flelser har jeg ftt hre, Hehe.. Hper pske og kanskje ogs ferie gjr deg godt, jeg gleder meg til ta dere med p reisen!

Ha en fin dag ❤ Vi snakkes i kveld!

• Publisert: 21.03.2016, 13:40
  • Da Vinci

• Publisert: 26.02.2016, 10:27

• WAWEL CASTLE

Vret er fortsatt vekslende og det har for det meste regnet, derfor dro vi til Wawel castle, som er en festning bestende av kriker, slott, trn og helt innerst i grden - et rom med maleriet til Leonardo da Vinci. Det var veldig gy ha vrt der! Sikkerheten var veeldig streng, jeg fikk derfor ikke tatt noen bilder innenfor borgen, men jeg lover - det var helt fantastisk. P bildene over ser dere hvor kulturel og vakker byen er ellers. Den er s gammeldags og fin, det er s hyggelig vre i en snn type by.

• Publisert: 26.02.2016, 10:27
  • Nattmat

• Publisert: 25.02.2016, 11:19
  • art

• Publisert: 24.02.2016, 15:31
  • Kategori: reise
  • Og plutselig var det skikkelig vinter igjen.. Vret som har holdt seg greit i hele dag slo plutselig om til snstorm tideligere i dag. Sn og sol er alltid en rar kombo! Men n har det roet seg og solen skinner og himmelen har blitt bl igjen. N skal vi til et studio for f tatt det siste hullet i ret (siden jeg er s utrolig pysete), etter det er planen finne et sted vi kan spise middag fr vi skal til slottet p Wawel. Ha en fiin dag!

• Publisert: 24.02.2016, 09:39
  • Kategori: reise
  • I gr endte det opp med vre tidenes regnvr, s i dag er det grtt og vtt ute. Det er selvsagt litt kjedelig nr man er p tur, men vi har funnet p mye annet istedet. Hjlp, hvem skulle tro at jeg var s kulturel av meg?! Jeg har lrt s mye historie og om katolisme i dag at jeg er helt forvirret og klokken er ikke en gang tolv.

Frokosten i dag spiste vi p fantastiske Charlotte. Dere kan jo bare p bildene se den fantastiske stemningen det er i lokalet og maten var fantastisk. Alt er hjemmelaget fra brd til plegg, det er derfor kologisk og helt rene produlter, veldig tilrettelagt for vegetarmat ogs! Forutenom det s har vi vrt i den katolske kirken, noe som var helt sykt se. Kirken er 81 meter under taket og det er veggskulpturer og malerier overalt.

I gr ble vi ute til litt for sent s det ble kun tre timer svn i natt, s vi er alle tre litt smslitne i dag. Vknet til at vi alle sov med klr og rommet er fylt med potetgull og kinder maxi av alle ting?!!? I dag er planen ta det litt roligere. Shoppet i hele gr, s i dag er det den kulturelle biten vi skal prve f med oss (s langt formen holder).

Forresten, liker dere innlegg som dette med bilder fra dagen min eller er det gyere med outfits? Responsen er som regel bedre p antrekks-innlegg enn innlegg som dette, s er greit vite! Ha en super dag! Outfitbilder er ogs p vei

• Publisert: 24.02.2016, 09:39
  • 16 kommentarer
  • In the streets of Krakow

• Publisert: 23.02.2016, 17:48
  • 26 kommentarer
  • Night time

• Publisert: 23.02.2016, 10:27
  • Kategori: reise
  • I natt endte vi opp sultne (som alltid) og guttene hadde ftt i seg litt mye (som alltid) s vi endte opp p tidenes beste restaurant for f i oss litt mat. Hvis du noen gang skal til krakow, da m du dra p moo moo steak house. De har tidenes beste vegan burger! S etter litt mat dro vi ut igjen p et nytt sted, fr vi gikk til hotellet. Jeg endte opp med mtte dra skifte som dere ser, for jeg greide sle bl drikke p meg.. Men virkelig, den burgeren!!! h, heaven. Hper din mandag ogs var fin. N er vi klare for frokost og shopping! Outfit kommer snart ❤ ha en suuper dag!

• Ut

• Publisert: 22.02.2016, 22:48
  • Kategori: reise
  • Heii, er p vei til et utested kalt Shine n, tenkte bare stikke innom for si hei frst. Krakow er supert og vret er overraskende bra, selv s sent som dette er det 13 grader her! Ha en super kveld!!

• 23 kommentarer
  • Ready for takeoff

• Publisert: 22.02.2016, 14:23
  • Kategori: reise
  • Hei! N er jeg godt plassert i flysetet og venter p at vi skal lette. Gleder meg veldig til en tur, tror dette blir veldig Gy!Hper du fr en super dag! Snakkes i Krakow :)

• 23 kommentarer
  • London - mini guide

• Publisert: 23.10.2015, 11:52
  • Kategori: reise
  • Det var tydelig god stemning for Et par innlegg med guider fra de siste turene jeg har vrt p, s jeg tenkte starte med london siden det anntaklig er relevant for flere av dere. Dette innlegget innholder bde kamerabilder, men ogs fremkalte bilder fra et filmkamera. Derfor er det drligere kvaltiet p noen av de.

FLY

Jeg vet det er flere som har lurt p dette med fly. Lnner det seg egentlig fly med ryanair? Hvor langt unna er flyplassen? Vel, vi bestilte fly tre dager fr avreise, flybilettene kostet 179kr tur/retur per person. Dette var med ryanair fra gardemoen til stansted. Stansted er ca 1 og en halv time unna london sentrum, noe som vil si at buss/tog/taxi priser fra flyplassen ogs m regnes med, noe som ikke er like dyrt dersom du velger en annen flyplass. Vi tok bussen fra stansted til hyde park, det kostet 10 pund tur/retur per person. Nr flybilettene er s billig som det de var da vi bestilte lnner deg seg definitivt reise med ryanair. Generellt for turer til utlandet lnner det seg reise p utsiden av helger, feks. fredag til mandag eller torsdag til sndag. Dersom du reiser fredag til sndag vil prisene vre noe helt annet.

HOTELL

velge hotell i en ny by kan vre vannskelig med tanke p hvor man skal bo. Vi valgte et hotell som var sentralt men ogs fint, s vi endte opp i gaten som gr langs hyde park, i ambasade-gaten. Hotellet heter New Dawn, det var perfekt beliggenhet og subway-stasjonen var 100 meter unna. Hvor du bosetter deg er ikke s viktig, s lenge det er lett tilgjenglig i forhold til sub og tog. Hotellet vrt var en 20 minutters gtur fra Oxford og 15 minutter fra Notting Hill. Det l alts midt i mellom, i et rolig strk med mye butikker og god mat.

SHOPPING

I London er det utrolig mange shopping muligheter, Dette var en kosetur mer enn noe annet, s det var ikke shoppingen vi var der for, selvom det selvsagt ble med noe hjem. Frste dagen holdt vi oss rundt hotellet i smbutikkene. I Bayswater var det et senter med kjedebutikker som h&m, Zara osv. men ogs noen vintage butikker med alt fra d&g til chanel. Veldig mye variert nr det kom til butikker, men senteret var lite. Jeg ambefaler boots for billig sminke og annsiktsprodukter, her var det stort utvalg merker (chanel, the balm, guerlain osv.) til taxfree priser. Oxford street er jo ogs et must. Her ligger butikkene p rekke og rad. Bherska, topshop, primark, nike store, adidas, pull & bear, forever 21... ja, you name it. Her finner du alt, men det er s mye mennesker at det finne fram - og ikke minst holde ut, er vannskelig. AMbefaler begynne p oxford street i 9-tiden p morningen, da var det ikke s mye folk og butikkene var nettopp ryddet. New Bond Street er gaten der du finner litt mer luksurise butikker, blandt annet den store Victorias Secret butikken. 4 etasjer med pure happiness. I bond street er det ogs en barbour butikk med masse utvalg til bra priser. Ellers s ambefaler jeg markeder nr du frst er i london. Camden er min favoritt. Camden er stedet punken ble startet og er en egen bydel i London. Byen brer preg av kultur og opprrsk ungdom og det er fantastisk gy se hvor mange mennesker som kommer sammen og danner en kjempe fargerik og morsom by i veldig kontrast fra resten av London. Her finner du virkelig alt! Mye rart, men du finner ogs noe fint innimellom alt av fake vesker og skinnvester. Blandt annet mye vintage levis til 15 pund og hndlagde smykker fra ulike kulturer.

MAT

Som jeg har nevnt fr, s er jeg en skikkelig pyse nr det kommer til mat i nye land, men jeg elsker smake p noe som er typisk for dette landet. I London var dette fish and chips som ble solgt i avispapir. Og nei, jeg likte det ikke. Vi spiste italiensk de fleste dagene egentlig og dessert p en 5 stjerners restaurant som vi ble s glad i. Ogs ble det milkshake fra mcdonalds, men den smakte ikke som hjemme. Jeg anbefaler alle som har mulighet til det spise god frokost p hotellet. Vi hadde fantastisk frokost og det var s godt kunne starte dagen god og mett. Det er mye penger som gr til mat som er greit spare til heller kjpe noe fint, hehe!

ANNNET
    Hyde park er et must for lunsj en av dagene. Sett deg p en benk med noe bakevarer og kos deg i selskapet av tamme ekkorn som er like glad for se deg som du er for se de.

Det er ogs et must kjre toetasjes rd buss - om s bare for et stopp.

Notting Hill for kjenne p den britiske stemningen og se den bl dren

Big ben er en fantastisk kirke, mye strre enn du tror!

London Eye, fantastisk utsikt og gy, men tidkrevende. Verdens beste pannekaker selges her!!!

Jeg syns egentlig London er en stressende by, s det holdt med 4 dager. Jeg koser meg veldig p tur med Sivert, alltid, og jeg ambefaler reise med en som liker de samme tingene som deg for i london er det mye velge mellom og som regel rekker man ikke alt. Vi hadde tenkt oss p musikal ogs, men snn ble det ikke! Det fr vi ta neste gang. Hper dette inlegget var noe til hjelp! Dersom du lurer p noe mer - ikke nl med sprre!

• Publisert: 23.10.2015, 11:52
  • Holocaust minnemarkering

• Publisert: 01.10.2015, 15:45
  • 13 kommentarer
  • The streets of berlin

• Publisert: 30.09.2015, 19:18
  • Kategori: reise
  • Blendende sol som trenger gjennom de slitte hotellgardinene. De treffer meg midt i yet. Hnden min sker mobilen mens jeg myser mot solen. 06:17. Shit, det er tidlig. Jeg pner det andre yet og vrir meg rundt og ser p han. Solbrun hud mot hvit dyne, solen treffer skulderen hans. Jeg gr i dusjen og trasser ut p gulv-til-gulv teppet i stua. 06:48. Jeg vil ut og jeg vil oppleve.

ca snn var min morgen. Jeg ventet og ventet p at frokosten skulle pne for jeg gledet meg s til komme ut se Berlin. Og wow, for en by og for et vr! Har sett s mye fin arkitektur og brukt dagen p bli ordentlig kjent med byen. Fant selvsagt litt smting ogs, hehe! Berlin ambefales virkelig om du ser etter en storbytur. Fler Berlin er som london, bare mye mindre mennesker. Og mat er super billig! Men n skal vi ut spise middag, s jeg m skifte litt. Hper du fr en fin kveld :)

• Publisert: 30.09.2015, 19:18
  • Army

• Publisert: 29.09.2015, 23:21
  • Kategori: reise
  • Ble noen sene outfitbilder i dag, siden vi mest har surret rundt siden vi kom frem. Hotellet er kjempe fint og ikke minst veldig sentralt, noe som er utrolig deilig! Vi har nettopp spist middag og skal snart ut for teste utelivet her!

• Publisert: 29.09.2015, 13:34
  • Kategori: reise
  • I gr bestilte jeg og sivert en tur til Berlin, s vi er n p vei til flyplassen! Gy gjre noe i ferien, s dette blir bra. Hper du har en fin tirsdag, jeg skal oppdatere dere nr vi kommer frem :)

• Hyde park

• Publisert: 26.09.2015, 13:36

• 22 kommentarer
  • The blue door

• Publisert: 18.09.2015, 01:51
  • ... With my blue choos

Vi tusler gjennom notting hill og snakker om alt og ingenting. Rart at det fortsatt er s mye snakke om etter s mange r sammen. Plutselig har vi forsvunnet ut av sentrum og inn i noen sidegater som lukter ulovelig. Vi ser p hverandre og ler mens vi leter forvirret i hver vr retning. Hvordan endte vi opp her? Jeg pner mobilen og opp med kartet. Er det ikke her den bl dren fra filmen skal vre? Lukten av hasj gir ikke en "notting hill"-flelse og omrdet som virket s rolig og britisk fra filmen utviklet seg til vre noe shady greier. Vi finner omsider dren og knipser noen bilder, da en gammel dame kommer bort. Man merker p temperamentet hennes at hun er spansk. "Er du dum?? Dette er ikke den bl dren, jeg sier dette til s mange hver eneste dag!!"

S om du noen gang ser etter den bl dren i notting hill; ikke bruk veibeskrivelsen fra google.

Og forresten - er ikke disse skoene fantastiske?

• Publisert: 18.09.2015, 01:51

• Publisert: 16.09.2015, 00:23
  • Kategori: reise
  • Hei! Er p vei til London, s tenkte stikke innom med en liten update. Gleder meg til en tur, selvom vi ikke blir s lenge! Dersom noen har noen tips s m dere gjerne si i fra, for vi har ingen planer de neste dagene.

Innlegget skulle vrt postet 17:30 men det har ikke blitt pubelisert.. Sorry! Oppdaterer dere videre i morgen :) nattakyss