Benedicte Arntzen

• noen siste bilder

• Publisert: 17.04.2017, 13:13
  • Kategori: reise

• Turen er omsider over og når du leser dette er vi nok godt plassert i trange flyseter for det neste døgnet. Jeg har hatt det så utrolig fint denne uken og jeg kunne ikke drømt om en bedre påske. Virkelig, Thailand er helt fantastisk, jeg gleder meg til å kunne dra tilbake! Med hvite strender, tropiske fisker, varme, hyggelige mennesker, billige priser og masse å se - det er vel ikke noe mer man muligens kunne ønsket seg på ferie. Nå er det tilbake til rutiner og hverdag, som blir godt det også. Det er jo det som gjør ferie ekstra stas - dessuten så har jeg så fiin jobb og hverdag generellt at det ikke er noe pes å komme tilbake til. Jeg håper virkelig påsken din har vært fin, jeg føler ikke jeg har fått blogget som jeg ønsker og som meg hele uken egentlig pga alt som skjedde med først stress med visum og reisen, og deretter de negative kommentarene - det er ikke meningen at få personer skal kunne ødelegge for alle andre som er her inne å leser, jeg er helt enig i at jeg har virket distansert og fraværende. Nå er det i hvertfall slutt på det! Påsken er jo for å tilbringe tid med de man er glad i og sette pris på alt rundt seg. Vi trenger jo ikke være perfekte heller, det var jo det jesus sørget for da han tok på seg alle menneskers synder i påsken. Der fikk jeg jaggu lurt inn litt info fra rle-timene på vgs også, gitt. Hehe. Ha en super og avlsappende mandag, senere i dag kommer det video! ♥

• Et siste stopp

• Publisert: 16.04.2017, 15:00

• NOK ET FANTASTIKS HOTELL

Det er noe med det at når ting er billig, da forventer man ikke stort. For alle oppholdene vi har hatt i Thailand har vi totalt brukt 1000 kr, og da vårt første hotell i bangkok hadde den utsikten og var helt fantastisk, hotellet vårt i Krabi hadde rooftop og lå midt i sentrum, så tenkte vi at nå måtte det snart gå galt, det siste hotellet kan jo ikke være like fint. Men jo - her bor vi for øyeblikket. Boblebad og aromadusj på rommet, spa i etasjen over oss og himmelmyk seng. Thailand er helt fantastisk, det er det ingenting å si på - jeg skjønner at nordmenn drar hit i hytt og pine.

• Publisert: 16.04.2017, 15:00
  • 2 kommentarer
  • Jeg ante ikke det skulle bli så vanskelig

• Publisert: 16.04.2017, 10:04

• ANTREKK I VARMEN

Jeg var forberedt på å kunne ta outfitbilder som en del av bloggingen på denne turen, så jeg har hatt meg meg en del outfits som var planlagt og klare, men jeg ante ikke at det skulle bli så vanskelig. Det er så ubeskrivelig varmt og klamt her, og med Songkran i tilleg da, hvor du blir bokstavlig talt gjennomvåt hvor enn du går så har jeg ikke fått til å vise dere i det hele tatt, rett og slett fordi jeg bare har kastet på meg løse kjoler og en bikini. Den kjolen her har vært gull verdt før songkran fordi den er løs og verdens mest behagelige kjole og jeg digger passformen på den (fra bik bok), men under songkran var jo denne ubrukelig fordi den mildt sagt ble litt gjennomsiktig, haha. Så da var vi tilbake til start med en tunika og flip flops - ikke akkurat noe dere ønsker å se her. Hotellet vårt i Bangkok denne gangen er forresten helt amazing!! Jeg gleder meg skikkelig til å vise dere senere i dag. Ha en super lørdag ♥

• Publisert: 16.04.2017, 10:04
  • vårt hemmelige sted

• Publisert: 14.04.2017, 10:00

• OUR LITTLE ROOFTOP

Man kan si mye fint om Krabi, men crowded - det er det, spesielt i disse høytidene. Da er det ekstra godt at jeg og S har funnet denne plassen der vi til nå aldri har møtt noen andre. Utsikten er fantastisk, bassenget kaldere enn havet og solen treffer jo akkurat like godt som på stranden (hehe, vi ligger begge alltid i skyggen). Dette stedet er rooftoppen på white sand, som forresten også er hotellet vi endte opp med å bo på. Ao nang er liksom perfekt for oss, for det har morsomt uteliv, hvite strender, utflukter og litt butikker å se i. Det er alltid litt vanskelig å skulle finne bosted på steder man aldri har vært, men dette var virkelig midt i blinken. I dag er det godt over 30 grader, så vi som hadde tenkt oss til en øy, blir rett og slett foreløpig bare liggende her i hvert fall. Jeg blir som en død hval når det er så varmt og hadde det ikke vært for at turen nærmer seg over så hadde jeg mulig drøyd dagen litt ved å ligge på rommet under aircondition. Hehe, neida. Joda. Håper du har en super bra fredag så langt, vi snakkes mer senere ♥

• Publisert: 14.04.2017, 10:00
  • look of the day

• Publisert: 12.04.2017, 13:37

• HENNA TATTOO AND A LOOSE FIT DRESS

Dette er alt jeg orker å gå i om dagen! Flip flops og løse klær, fordi jeg er så inderlig svett til en hver tid :) Hehe, uansett - her ser dere et par bilder av henna tattooen som jeg tok i går. Jeg sovnet på hånden min i går kveld og våknet med samme henna tattis i annsiktet, så jeg startet dagen med å skrubbe fjeset mitt i hotel-håndåpe. Fantastisk! Jeg skal få vist henna tattoveringen bedre i løpet av morgendagen. Vi snakkes mer i kveld!

• Publisert: 12.04.2017, 13:37
  • relaxation

• Publisert: 12.04.2017, 10:00
  • EN FANTASTISK MÅTE Å AVSLUTTE DAGEN PÅ

De fleste vet nok at massasje er big i Thailand, spesielt for oss som er vandt til at det er en luksusvare som koster. Her der i mot koster massasje i en time 85kr og det har dermed blitt et daglig punkt på listen. Jeg hadde virkelig ingen anelse om at det var så sinnsykt deilig, jeg trodde det hele var litt overvurdert, men nei! Nærmeste naboen til hotellet vårt er dette hyggelige stedet med verdens skjønneste jenter som jobber og super renslige lokaler. Da føles det ekstra godt!

• Publisert: 12.04.2017, 10:00
  • 6 kommentarer
  • det ser ikke ut som dette i virkeligheten

• Publisert: 11.04.2017, 19:48

EN DRØMMEVERDEN

Til nå har vi begge falt helt for thailand. Stemningen, varmen, utsikten og maten - alt er bare et eventyr og hvor enn vi snur oss er det bare utrolig vakkert. Vi har til nå vært i bangkok, krabi, ao nang og koh phi phi, og favoritten til nå må være phi phi øyen. Virkelig - palmer og turkist hav, nemofisker, glade mennesker, barer, ville aper og varme er helt utrolig og det er synd at ingen av bildene jeg har tatt får frem slik det egentlig ser ut i virkeligheten. Det er ubeskrivelig vakkert. I kveld har vi vært på full moon party på stranden, sett på fire-show og tatt henna tattoo. I morgen derimot har vi ingen planer, så vi tar i mot alt av forslag om noen har noen tips! Vi har blitt tipset om å besøke et område med elefanter, i og med at elefanter er hellige her i Thailand. Jeg har forsøkt å google litt, for jeg ønsker ikke støtte noe som ikke er bra, men finner så miksede tilbakemeldinger og erfaringer at jeg syns det er vanskelig. Noen sier elefantene i Thailand er dårlig behandlet, noen sier de er kjempe bra behandlet fordi de er hellige og en stor opplevelse. På nett står det også at elefantene i thailand har for lite plass å bevege seg på og at de hadde vært utrydningstruet hvis det ikke hadde vært for at turister dekket at noen tok seg av de. Noen sier at de fleste elefanter er privateid som kjeledyr og at det varierer på oppdragelse og friplass fra sted til sted, det er derfor så innmari vanskelig å vite. De i resepsjonen her mener at det bare er tull at de blir behandlet dårlig og at da hadde de vært stoppet for lengst her hvor de er hellige - men igjen, de jobber jo med dette. De vil vel selge. Jeg skal gjøre litt mer research før vi evt bestemmer oss. Har tre venninner som har vært der og ingen av de hadde noen dårlig opplevelse og det hadde jo vært gøy å se asiatiske elefanter etter å ha jobbet med skadde elefanter i afrika. Vi får se. Setter stooor pris på tips og erfaringer angående dette! Resten av morgendagen skal forhåpentligvis gå til å endelig begynne på den brunfargen. Vi har liksom ikke tatt oss tid til det så langt og det er litt dumt, men det er så mye å se og gjøre her at det er ikke akkurat på toppen av listen. Håper din tirsdag har vært superfin!

• Publisert: 11.04.2017, 19:48
  • VI HAR FORFLYTTET OSS

• Publisert: 10.04.2017, 14:07

• TURKIST HAV OG KOKKOS
    Det har skjedd masse gøy i dag mellom slagene! Vi fløy grytidlig til Krabi i Thailand og har sjekket inn på et helmaks hotell med rooftop og basseng. Vi har tilbragt hele dagen på stranda med hver vår kokkosnøtt og ikke hatt en eneste sky til tross for at det var meldt regn! Før nå da, nå ser det ut som at det nærmer seg noe mørke greier. Her er klokken 19 nå, så vi er tilbake på rommet for å dusje og stelle oss litt før det er middagstid. Her er det milevis med boder med fake levis, band t-shirts, flip flops og buddha firgurer - skikkelig kul atmosfære og ikke noe stress. Og ikke minst så er det en haug av backpackere som er på vår alder, det er alltid gøy! Jeg håper du har en fin start på mandagen din og uken ♥ Og takk for støttende kommentarer og meldinger etter kaoset i natt/morges. Vi snakkes etterpå!

• Publisert: 10.04.2017, 14:07
  • 4 kommentarer
  • utsikt og buddhistisk nyttår

• Publisert: 09.04.2017, 18:30

• BILDEDRYSS FRA VÅR FØRSTE DAG I THAILAND

Hvordan skal jeg oppsummere denne dagen? Hektisk, kanskje - men samtidig absolutt ikke. Vi ruslet og pratet og koste oss hele formiddagen på vei til templene som var stengt, før vi rundet av dagen med middag på en rooftop, et kveldsbad og raketter klokken tolv. Her i Thailand er det nemlig tid for new years feiringen som tilhører Buddhismen. Hele tradisjonen går ut på at folk velsigner menneskene rundt seg med vann, men det hele har blitt en eneste stor vannkrig uten regler. Vi har gledet oss skikkelig til å delta på dette, så den 13. er selve datoen. Jeg skal lage film! Over har dere et par bilder fra dagen i Bangkok! Jeg håper du har hatt en super helg og er klar for ferieuke. Hva enn du skal ♥

• Publisert: 09.04.2017, 18:30
  • 9 kommentarer
  • et dårlig valgt antrekk

• Publisert: 09.04.2017, 12:52

• I NYDELIGE BANGKOK

God morgen fra Bangkok! Vi er skikkelig sløve i dag etter tidenes flyrute, så vi har i grunn bare somlet oss igjennom morningen. Planen var en tempel-runde her i byen, men det er søndag før nyttår og det betyr tydeligvis mye for thaiene, derfor kommer ingen ikke-troende inn før kveldstid. Vi har derfor ruslet byen rundt omtrentlig og krysset elver, vært på blomstermarkeder, vært på shopping og spist lunsj på skybar. Så mye og dagen er langt i fra over, sånn er det alltid i storbyer. Alt for mye man vil gjøre, som regel på alt for liten tid. Jeg kjenner dog at jeg gleder meg til å forflytte meg til strandferien jeg har lengtet sånn etter, selv om Bangkok absolutt er fantastisk fint er det en litt slitsom by med mye lyder, bevegelser, lukter og inntrykk. Stor forskjell på rike og fattige er det også. Veldig stor, men det er vel i storbyer dette blir ekstra tydelig. Uansett, jeg ville bare vise dere hva jeg har på meg i dag, som forresten var et dårlig valg - jeg kan snart vri opp kjolen min :) svett. Hehe, sorry for info! Nå er det endelig tid for etterlengtet spa før det er middagstid her i storbyen. Stikk innom om en liten stund for å se hva jeg har kjøpt meg! ♥ Enn så lenge, nyt søndagen din.

• Publisert: 09.04.2017, 12:52
  • 4 kommentarer
  • bildene som gjør vondt i hjertet

• Publisert: 08.04.2017, 10:00
  • Kategori: reise
  • Det er rart at sist jeg var ute å reiste skulle jeg ut å jobbe som frivillig. Jeg skulle på det som skulle bli mitt livs eventyr uten at jeg på den tiden visste det. I dag sitter jeg på et fly igjen, men helt andre veien. På pcen min har det ligget en mappe som heter "afrika 2017" og den har virkelig ikke vært åpnet siden jeg overførte de, rett og slett fordi det er så mye følelser knyttet til den turen, det stedet, de menneskene og generelt hele opplevelsen. I går var dagen jeg tok tak i det hele og ryddet gjennom de, alt fra bilder fra der gatabarna bodde, fra barneskolene, fra safariturene og fra gården vi bodde på. Så uendelig mange gode minner, men også noen vonde - og det er rart hvordan jeg er på vei til asia på ny ferie og de er på akkurat samme sted. Rart og vondt. Dere har vel uansett skjønt etter denne videoen at det er myye følelser og jeg skal ikke begynne å skrive om det igjen, men denne gangen heller dele noen bilder.

SAMSUNG CSC

Alle bildene er tatt av Sivert  / @sivertfrigstad på instagram

• Publisert: 08.04.2017, 10:00
  • Tanker om dubai

• Publisert: 13.02.2017, 18:00
  • Kategori: reise

God ettermiddag! Jeg har nå rukket å være i dubai et døgn og vi har gjort mye, men kanskje også en del utradisjonelle ting til å være turister. Dette er jo ikke en type shopping-tur, så vi tenkte at vi heller ikke skulle bruke tiden vår på sånt nå som vi først har muligheten til å se litt av dubai. I første omgang kjørte vi til Abu Dhabi som jeg fortalte kort om tidligere. Vi meldte oss på en guidet tur og endte opp med å både møte interresante lokale arabere, ri på kameler og spise lokal middag. Abu Dhabi er en ørken by og en helt egen opplevelse du ikke finner i Dubai. Dubai er en by bygget opp av penger og det bærer det hele veldig preg av. Det er veldig spesielt å være her fordi byen er både så moderne, men på samme måte ikke. Kvinner går i heldekkende burka og på flyplassen var det ikke en eneste kvinne som jobbet. Det er tydelig at kvinner er undertrykt og jeg merket det også veldig i forhold til blikk fra arabiske menn da jeg ikke hadde dekket til anklene som er en greie her. Jeg var tilslutt nødt til å kjøpe meg en tradisjonell kappe jeg kunne ha over klærne mine som gikk til bakken det i løpet av kvelden ble så intenst, men dette er også min egen skyld i forhold til områdene vi var i. Vi valgte nemlig etter å ha vært i Abu Dhabi å gå til deira, som er den gamle delen av Dubai. Her var det mye moskeer og fine bygninger og lite fancy butikker. Markeder derimot florerte det av og det er noe av det mest intense jeg har vært med på. De drar i deg og skal ha deg inn på hemmelige rom og alle har falske vesker i andreetasjen og vil ha deg med opp. Det var veldig gøy å ha vært der, men man blir sliten av sånt! Arabere har også et veldig sterkt bånd til religion, så bønnene blir sunget på høytaler over hele byen til stadighet. Da setter folk seg ned der de er og ber, og nesten alle bærer på bønnetepper. Veldig interresant å se! Så alt i alt har dubai vært morsomt å oppleve og en helt ny kultur, dog er det en slitsom by med lite åpne mennesker - spesielt for kvinner, fler menn svarte meg ikke da jeg spurte om veien. Det er super gøy å ha vært her, men jeg er ikke solgt. Nå gleder jeg meg til å komme til Zimbabwe!

• Publisert: 13.02.2017, 18:00
  • pakkeliste

• Publisert: 07.02.2017, 17:37
  • Kategori: reise
  • Hallo! Vel, ting skjer fort og plutselig sitter jeg her fire dager før avreise. Jeg har aldri pakket på denne måten før, så har forsøkt å skrive en liste for meg selv til hva som må med, hva som er nødvendig og hva jeg ikke trenger. Jeg vet ikke om dette er relevant for dere i det hele tatt, men jeg tenkte å dele den.

Først og fremst kan jeg jo si at vi pakker i ryggsekk, min er 70 liter og han der bærer 90 og vi har startet med å legge de tingene vi skal ha med oss til barnehjemmet i bunnen. Her har dere listen over hva annet som må med:

DET VIKTIGSTE:

- adapter

- pass, vaksinasjonskort, forsikringskort, politiattest og visum

- quick dry håndkle

- kamera, lader, overføringskabel

- pc, lader

- mobil, lader

- go pro, lader

- nødladere x 2

- myggnetting for malaria

- vannflaske

- mindre sekk for småturer

KLÆR:

- en joggebukse

- en caps

- solbriller (2)

- regnjakke, regnbukse og gummistøvler

- joggesko

BERLIN

STOCKHOLM

THE FRESH AIR OF AN UNKNOWN CITY

Jeg har vært heldig det siste året som har fått oppleve så ekstremt mange eventyr med den personen jeg liker best. Å reise gjør noe med enn, noe vi alle har godt av og noe vi ikke kan lære å kjenne på uten å oppleve det selv. Er det ikke rart å kunne lengte til en fremmed by? Det er i hvert fall det jeg driver med for tiden. Det føles ut som evigheter siden jeg har rest, og det kribler i hele kroppen at jeg snart skal ut igjen. Neste stopp om kun to korte uker; Dubai - zimbabwe - johannesburg. Jeg er så inmari klar for et nytt eventyr.

• Publisert: 27.01.2017, 09:07
  • THANKSGIVING

• Publisert: 24.11.2016, 17:00
  • Kategori: reise
  • Takknemlig for muligheten til å reise, til å se og oppleve. Å kunne dra av gårde på to dagers varsel, på å fordele inntrykk, å oppleve og leve.

Takknemlig for kjæresten. Som elsker meg for meg, som utfordrer meg og gjør meg til den beste versonen av meg selv. Jeg føler meg ofte litt lost, men han der får meg alltid til å føle at jeg kan få til det jeg vil og minner meg på hver eneste dag at jeg egentlig er skikkelig kul og jeg elsker han for det. For alt han er og alt han får meg til å ville være.

Takknemlig for friår, for å ha fullført videregående og være ferdig med en periode i livet som var skikkelig seig. For at jeg klarte det, rett og slett.

Takknemmelig for lesere og følgere. For å ha nådd 2000 følgere på instagram og for at bloggen ligger stabilt på listen over norges 200 mest leste blogger. For at noen gidder å trykke seg inn for å lese om et liv som anntaklig er kjedeligere enn ditt eget.

Takknemlig for familie. Noen å komme hjem til, noen å savne når man er ute å reiser og noen som savner meg tilbake.

Nå skal jeg hjem fra Paris. Eller så er jeg hjemme, det spørs når dette blir publisert for det er forhåndsskrevet. Nyt din thanksgiving og sett av 10 sekunder der du kan føle deg litt heldig. For det er du. Det er jeg. Du og jeg - vi er heldige. Takk for at du er deg og for at du er her :D

• Publisert: 24.11.2016, 17:00

LOAFERS GUCCI
    JELWERY YSL / HERMES

THE PARIS VIBE

Turen nærmer seg over, og vi nyter de siste åndedragene av denne byen. I dag har vi gjort en haug av klissete ting som kjærlighetsbroen, kirkebesøk og middag på Ralph Laurens cafe, men også shoppet litt drukket litt kaffe ruslet og ledd. Jeg elsker at jeg har det så gøy og fint med han der. Så inmari fint. Så Paris har vært fantastisk og nå venter jobbing og hverdag og det er litt godt det og. Håper virkelig du har det fint! ♥

• Publisert: 23.11.2016, 22:40
  • vouge

• Publisert: 23.11.2016, 08:57
  • Kategori: reise

Sirener - bråk - fransk. Makroner - lukten av røyk - pels & dyre vesker. Ro - uro, bråk - stillhet. Paris, byen som gir så uendelig med inntrykk.

• Publisert: 23.11.2016, 08:57
  • cafè de Flore

• Publisert: 22.11.2016, 17:00

• A BREAK FROM EXPLORING

Denne frøkna var så gossip girl fan da hun var liten at med paris kommer også et cafebesøk på denne kafeen, der de spilte inn flere scener i serien. Det er verdens hyggeligste cafe, veldig overpriset - men veldig gode kaker og du blir servert teer og kaffe i hytt og pine. Et lite tips hvis du er nyskjerrig! Skikkelig fransk stemning her!

172 Boulevard Saint-Germain, 75006 Paris
  • Publisert: 22.11.2016, 17:00
  • the small moments

• Publisert: 22.11.2016, 08:58

OUR FIRST DAYS OF PARIS

Hei og god morgen! Jeg sitter for øyeblikket på t-banen men ville bare kaste inn et innlegg med noen bilder fra dagene våre i paris så langt. Fransk frokost, makroner, arkitektur som ikke kan sammenliknes med noe, utsikt, lys, utsikt igjen - høye heler, gatecafeer, kjæresten og meg. Paris. Jeg koser meg og håper du også har det fint. ♥ Outfit kommer senere!

• Publisert: 22.11.2016, 08:58
  • 12 kommentarer
  • if not in paris, where?

• Publisert: 21.11.2016, 20:59

WITH MY RED SOLES...

Sko fra christian louboutin

Hvis ikke jeg skal bruke disse skoene i Paris, hvor skal jeg få brukt de da? Ah, Paris er en fantastisk by å besøke, selv når det er så spontant som det ting ble denne gangen. Vi kom sent i gang, men spiste en koselig fransk frokost på en gaterestaurant før vi ruslet mot Notre-Dame. Heelt ærlig ble jeg ikke særlig sjarmert av Notre-Dame, men det kan også være fordi det regnet da vi var der og var i utgangspunktet litt demotiverte. Deretter ruslet vi til en nydelig cafe for å samle opp litt energi til køen ved louvre. Louvre rakk vi heller ikke sist vi var i Paris, så vi følte at den måtte med nå. Fra louvre til julemarked og crepès før vi ruslet i Champs Elysees for litt shopping. Denne turen skulle ikke bli noen shoppingtur, men jeg er svak og det regnet en times tid på dagen i dag... Så jeg var solgt. Vi ruslet hele gaten opp til Triumfbuen hvor vi gikk til topptårnet for å nyte utsikten over byen i solnedgang. Vi begynner å bli som et gammelt ektepar, herlighet. Uansett er vi nå en snartur på hotelrommet for å skifte litt før middag. Håper du har en super mandag og start på uken ♥

• Publisert: 21.11.2016, 20:59
  • 19 kommentarer

• Publisert: 21.11.2016, 11:30
  • Kategori: reise
  • God morgen fra vakre Paris! Vi sitter for øyeblikket å nyter frokosten og er egentlig på vei til Notre-Dame! Vi var litt treige i gang i dag, men det var egentlig litt deilig. Håper du har det fint, antrekk kommer senere ❤ ha en super mandag!

• Bonjour Paris

• Publisert: 20.11.2016, 18:05
  • Kategori: reise
  • Hei! Jeg er trygt fremme i Paris og stortrives. Rommet er superfint i en høy etasje med denne balkongen og vi bor super sentralt, så det er deilig. Også er det 12 varmegrader her, så jeg utnytter noen dager uten minus ved å pakke frem høstklærne igjen, Hehe! Vi har sittet i to timer på en gaterestsurant og sett på alle andre som er i denne byen og nå er planen å rusle mot Eiffeltårnet for å se det lyse opp klokken 19. Håper alt er bra med deg, og så hyggelig at dere likte videoen i forrige innlegg! Vi snakkes i morgen ❤

• en for mye

• Publisert: 07.10.2016, 03:04
  • Kategori: reise
  • Når en siste drink blir til fem og klokken blir så mye at du tenker "vi skal jo opp så tidlig uansett, så det spiller jo ingen rolle om vi legger oss nå eller om to timer". Da skulle du vært hjemme for lenge siden. Lenge siden. Og det samme tenker jeg om disse bildene.

Men siste kveld har vært vellykket og det har generellt turen også vært. Vi fire har det gøy sammen og de beste vennene er de du kan le med til langt på natt og våkne morningen etter for å snakke om politikk med til frokost.  Vi har fått sett så mye gøy med alt fra teknisk museum, katolske kirker og utsikter som tar litt pusten fra deg. Vi havnet også midt oppi en demonstrasjon om abort her i Warszawa og sånt er så interresant. Jeg er heldig. Veldig, veldig, veldig heldig.

Og nå må jeg virkelig komme meg i seng, flyet går om 6 timer.

• Publisert: 07.10.2016, 03:04
  • last day

• Publisert: 06.10.2016, 18:00

• ONE LAST NIGHT

Okei, det begynner å mørkne klokken fem her, så for best mulig lys brukte vi blitzen til det nye kameraet mitt. Da ble bakgrunnen ti ganger mørkere og det ser ut som om jeg står ute om natten og tar bilder med solbriller.. Vel, klokken er uansett bare fem og som dere kan se på bildet i midten har vi gjort mye gøy i dag. Og hvem hadde trodd Warszawa hadde skyskrapere? Jeg mener, jeg er helt imponert. Jeg så for meg en slitt polsk by, men jeg er så positivt overrasket. Denne hettegenseren har jeg forsåvidt bodd i hele turen da denne frøkna ikke er den beste når det kommer til pakking... Ups. Men den er uansett super digg og jeg elsker fargen. Nå skal vi stelle oss før det er tid for en siste kveld ute, jeg gleder meg! I morgen tidlig er det hjem til jobb og rutiner, men så er det jo egentlig greit det også! Kos deg i kveld ♥

• Publisert: 06.10.2016, 18:00
  • About last night

• Publisert: 06.10.2016, 11:23
  • Kategori: reise
  • Drinker, vin, burger & pizza. Så mye mat for 200kr - det er helt sinnsykt. Vi hadde det kjempe gøy i går kveld på the Alchemist som er et sykt bra sted dersom du noen gang skal til Warszawa! Her får du et kort du fyller på penger også tapper du ølen selv, det er jo litt moro da, Hehe.. I dag pøsregner det, men vi gjør det vi kan for å finne på noe gøy til tross for kulden. Håper du har det fint ❤

• Purpose

• Publisert: 05.10.2016, 19:29
  • Kategori: reise
  • Nå tror alle at jeg er sykt Justin Bieber fan, men så er jeg ikke det :/// Warszawa er fantastisk så langt og vi nyter høstværet til de grader. Jeg har drukket x antall kopper kakao, går i tykke gensere og i dag har vi også sittet på fantastiske kafeer og besøkt museer. Jeg elsker avslappende turer som denne, der det ikke er noe enn må rekke eller noe som må gjøres. At vi kan slappe av og ta alt i et rolig tempo. Og i Polen er det billig. Sykt billig.. Derfor har jeg handlet inn mye nytt og spist mye god mat. Nå skal vi ut å spise (igjen). Jeg håper du har det fint! ❤

• Early mornings

• Publisert: 05.10.2016, 11:17
  • Postcard from Warsaw

• Publisert: 04.10.2016, 19:32
  • Sunny morning

• Publisert: 04.10.2016, 10:09
  • Kategori: reise
  • God morgen fra en litt redusert gjeng! Vi dro på skybar i går og hadde det virkelig super gøy. Hvorfor jeg endte opp med å blogge en gang i natt vet jeg i grunn ikke, men det får bare være. Etter et døgn med pøsende regn var det godt å se solen i dag og vi er nå på vei til universitetshagen. Håper du får en fantastisk dag! Snakkes etterpå ❤

• Touch the sky

• Publisert: 03.10.2016, 16:34
  • Vi er på vei til Warszawa! Snakkes derfra i kveld ❤

• 22 kommentarer
  • back in London

• Publisert: 28.09.2016, 23:05
  • Kategori: reise
  • Det å blogge er latterlig og jeg vet jeg blir ledd av, men det har også sine fordeler. Ikke bare får man gratis ting og hyggelige kommentarer - man har også muligheten til å bla tilbake i arkivet å finne ut hva vi drev med på akkurat denne tiden for et år siden. Og for min del så var jeg i London på denne tiden i fjor. Jeg var skolelei, jeg var utslitt og kroppen trengte en pause. Så kjæresten bestillte flybilletter i et desperat forsøk på å få meg ut av den deprissive boblen. Og Gud som det funket. Det å komme seg litt bort, se høsten fra et annet perspektiv og spise lunsj omringet av ekorn. Balsam for sjelen. Virkelig.

Tekster og bilder er hentet fra september arkivet 2015.

"sover du?" hvisker han og stryker meg på ryggen. Nei, selvsagt ikke. Jeg sover aldri første natt på nye steder. Jeg vrir meg mot han og strekker meg etter klokka. 02:34. På utsiden av hotellvinduet er det fult liv, alltid noe å gå glipp av. "vil du finne på noe?" spør jeg. Vi slenger på oss noen klær og trasker ut, begge ufreshe i hver vår hood. Litt for trøtt til å utforske, men alt for våken til å sove. Vi går en tur, tømmer kveldstankene. Suvernirbutikkene i paralellgaten holder fortsatt åpent, og vi kjøper tidenes styggeste genser, for hvorfor ikke? "I <3 London" står det, vi ler mens vi pruter med en sur indisk mann. Vi blir sittende ute og høre på sirenene fra hovedgata og søpplemennene som vasket veien. Oss to, alt det andre betyr ikke så mye.

Har du noen gang sett opp på fuglene og spurt hvorfor i alle dager de velger å være akkurat her, når de har muligheten til å dra hvor enn de vil? Still deg selv det samme spørsmålet. Vi mennesker er faktisk fri som fuglen som ordtaket sier, men innimellom glemmer vi dette og føler oss fanget i vår egen omkrets. Livet har veldig mye mer å by på, jeg lover.

Vi tusler gjennom notting hill og snakker om alt og ingenting. Rart at det fortsatt er så mye å snakke om etter så mange år sammen. Plutselig har vi forsvunnet ut av sentrum og inn i noen sidegater som lukter ulovlig. Vi ser på hverandre og ler mens vi leter forvirret i hver vår retning. Hvordan endte vi opp her? Jeg åpner mobilen og opp med kartet. Er det ikke her den blå døren fra filmen skal være? Lukten av hasj gir ikke en "notting hill"-følelse og området som virket så rolig og britisk fra filmen utviklet seg til å være noe shady greier. Vi finner omsider døren og knipser noen bilder, da en gammel dame kommer bort. Man merker på temperamentet hennes at hun er spansk. "Er du dum?? Dette er ikke den blå døren, jeg sier dette til så mange hver eneste dag!!" Jeg ser på han og han ser på meg og vi kan ikke annet enn å le av hele situasjonen. Oss to, notting hill og resten er ikke så viktig.

• Publisert: 28.09.2016, 23:05
  • the last of Rhodes

• Publisert: 19.09.2016, 11:59

DE SISTE BILDENE

Vi er klare for hjemreise! Jeg tenkte bare å dele de siste bildene fra turen med dere før det var tilbake til Norge - i hvertfall for en periode før det er tid for en liten tur igjen. Det er rart hva litt reiser gjør med motivasjonen og jeg er så heldig som har en kjæreste som liker det samme. Det gjør det hele mye lettere. Jeg må løpe nå, men vi ses om 4 timer!

• Publisert: 19.09.2016, 11:59
  • FLORAL DRESS

• Publisert: 18.09.2016, 18:30

• ONE LAST OUTFIT

Turen nærmer seg over og sommerkjoler og flipflops skal byttes ut med boots og tykke jakker - men det er helt ok. Høst i Norge er fantastisk og jeg gleder meg til frisk luft. Vi har fått sett såå mye på denne turen og det har vært fantastisk med et lite avbrekk fra hverdag. Nå ser jeg frem til å komme meg hjem til bloggrutiner, jobbing og venner. Jeg føler det er lenge siden jeg har fått skrevet ordentlig også, så det skal bli godt. Håper du har det fint ♥

• Publisert: 18.09.2016, 18:30
  • Saturday adventure

• Publisert: 17.09.2016, 20:58
  • Kategori: reise

Åh - for en fantastisk dag. Vi leide bil idag og har rett og slett kjørt øyen rundt. Vi har klatret i fjellet, hoppet fra klipper, dykket i klart vann, besøkt de syv kildene, sett påfugler og avsluttet med et gresk måltid i småbyen Lindos. Det er noe helt eget med roadtrips med gode venner og dagen har vært helt fantastisk!

• Publisert: 17.09.2016, 20:58
  • the old town

• Publisert: 17.09.2016, 08:34

• This bag.

• Publisert: 16.09.2016, 19:38
  • Syden i ett bilde:

THE LITTLE RED ONE

Det er vel ingenting å legge skjul på at jeg har en svakhet for vesker. Her i byen kryr det av boder med falske varer og det er liksom ikke så gøy, men da vi kom over en vintagebutikk i gamlebyen og denne vesken lå pent i en kurv - da kunne jeg ikke dy meg. Det fulgte verken med dustbag eller autensitetskort, så jeg tror vel kanskje at den har vært en kopi i sin tid, men den har uansett sin sjarm. Med slitte kanter og en super fresh rød-farge tror jeg denne vesken kommer til å bli mye brukt!

• Publisert: 16.09.2016, 19:38
  • LED ZEPPELIN

• Publisert: 16.09.2016, 09:41
  • Kategori: reise

Flinka meg som alltid kler meg i sort, til tross for stekende sol. Antrekk on point frem til flipflopps, men jeg klarer virkelig ikke gå med verken heler eller sneakers når det er så varmt som dette. Jeg går som regel barfot i denne varmen og ellers er det kun flipflops som gjelder, men det må være lov! Det er fredag og det nærmer seg helg og vi prøver å få mest ut av de siste dagene ved å ikke sitte inne å blogge (hehe) og heller være ute å se og gjøre ting. Det er så rart hvor mye tomme bygninger og tiggere det er her i Hellas, det er tydelig det ikke har vært så lett de siste årene, men bortsett fra det så er det helt fantastisk her. Det krystallklare, turkise vannet og de hvite husene i kombinasjon med dette været og gode venner. Vi er heldige. Veldig, veldig heldige.

• Publisert: 16.09.2016, 09:41
  • Postcard

• Publisert: 15.09.2016, 19:06
  • Kategori: reise
  • Åh, som jeg nyter! Vi har kommet over denne fantastiske arabiske cafeen i gamle byen og det har blitt en soleklar favoritt. Alt fra musikken til putene gir en så god vibe og vi ble sittende her til langt på natt i går og planen er ingen annen i dag. Ellers nærmer uken seg fort over og det å få mest mulig ut av dagene er det som gjelder. Håper forresten du har det fint ❤

• green silk

• Publisert: 15.09.2016, 09:28

• OLD TOWN

Hei! Det ble et lite bloggfravær i går ettersom at vi fartet omtrentlig hele dagen. Vi lå på stranden og slappet av på begynnelsen av dagen, så dro vi til den kjente gamlebyen her i Rhodos for å se på borgen og de andre bygningene som er her før vi dro ut. I gamlebyen var det virkelig bare såå koselig! Jeg er så glad vi dro. På bildene over ser dere i hvertfall hva jeg hadde på meg i går. Jeg gikk uten sminke, så det ser ut som at jeg er 5 år, men det får bare være. I dag er det paragliding og shopping som står på planen, så vi må snart komme oss ut for å starte dagen! Håper du har det fint, vi snakkes i kveld ♥

• Publisert: 15.09.2016, 09:28
  • 26 kommentarer
  • dinner with a view

• Publisert: 14.09.2016, 09:25
  • Kategori: reise

• Å sitte på takrestauranten i gamlebyen mens solen går ned med favoritt personen min i hele verden.

• charter much

• Publisert: 13.09.2016, 20:59

• FOR Å TOPPE DET HELE

Noe jeg og Sivert har tullet mye med den siste tiden er nettopp dette charter-opplegget som vi er med på. Det er oss fire, resten er godt over 60 og flesteparten fra østfold. Familiehotell med basseng, transport til og fra flyplassen og utflukter to ganger i uken - der har du oss. Men når det er sagt så må jeg også nevne hvor sinnsykt deilig det er med en sånn type tur for en gangs skyld, der alt er planlagt og ferien er kun for å slappe av. Så når vi først er på en sånn charter-tur - hva passer vel bedre enn å valse rundt i tidenes charter-anntrekk? Nemlig denne hawaii skjorten og wait for it ..... matchende shorts! Fantastisk. Denne turens beste kjøp, definitivt. Jeg føler jeg går i pysj (ser sånn ut også). Dagen ellers har gått til total avslapping. Vi var ute i går og kom sent i seng da en av guttene bare forsvant i 3-tiden (!!!!!!! gutter og svenske jenter, ass), så det å ta det lungt på dagen i dag var helt topp. Nå er det å skifte litt før det er ut en tur til barstreet igjen, tenker jeg. Håper du har en fin uke så langt, fortell meg gjerne hva du driver med! Vi snakkes i morgen, god natt ♥

• Publisert: 13.09.2016, 20:59
  • This beachbar

• Publisert: 13.09.2016, 10:00

• palms & sunsets

• Publisert: 12.09.2016, 18:07

NÅR SOLEN GÅR NED

Hei! Det nærmer seg kveld her i Hellas, vi er nemlig en time foran norsk tid. Vi er på vei til sentrum for å spise litt middag før det er tid for å teste utelivet her i byen. Jeg ville bare stoppe innom for å vise dere kveldens anntrekk før jeg drar. Jeg kunne ikke motstå dette skjørtet da jeg fant det i dag, såå søtt. I dag har vi for det meste sløvet på stranden alle fire, bortsett fra en liten tur til sentrum for å spise lunsj og titte litt. I morgen er det tid for å besøke borgene i gamlebyen og ellers kun ligge ved bassenget og slappe av. Denne turen her kom på perfekt tid, det er virkelig godt med et avbrekk fra hverdag og rutiner. Og ikke minst - det er så fint her! Håper alt står bra til med deg ♥ Hva har du gjort i dag?

• Publisert: 12.09.2016, 18:07
  • Good morning

• Publisert: 12.09.2016, 09:25

THE BEST START OF THE DAY

God morgen fra Rhodos. For øyeblikket har det bikket 30 grader og vi nyter varme og sol. Flyturen i går ble lang og jeg rakk aldri oppdatere dere noe mer, men vi er hvertfall trygt fremme. Håper dere har det fint! Antrekk kommer senere ❤ ha en super mandag!

• Publisert: 12.09.2016, 09:25
  • The city of love

• Publisert: 22.08.2016, 10:46

TAKE ME BACK TO PARIS

Jeg ble sittende her i regnet og mimre tilbake til alle turene jeg har hatt de siste årene og kom over disse bildene fra Paris. Paris er en fantastisk by, så mye fint å se på og en fantastisk atmosfære. Jeg fikk turen i valentinsgave av Sivert og vi dro i påsken, så man kan jo se på bildene at det var fortsatt litt kaldt, men gud som jeg koste meg. Det må være et av favorittstedene mine av alle steder vi har besøkt. Nå nærmer det seg heldigvis ny tur og jeg gleder meg til en uke i solen. Dette blir siste tur før intensiv jobbhalvår, deretter venter jorda-rundt.

• Publisert: 22.08.2016, 10:46
  • Animal Rehab

• Publisert: 06.08.2016, 16:00

ET BEDRE ALTERNATIV TIL ZOO

Etter haugevis av innlegg, svar på kommentarer og videoer av meg som snakker om dyrevelferd og kjøttproduksjon så har dere sikkert forstått at jeg er i mot all form for dårlig behandling av dyr. Da jeg var i Florida hadde jeg hørt om et sted der dyr kunne komme på rehabelitering og siden dette var en frivillig organisasjon gikk det hele rundt ved at de som var interresert kunne kjøpe billetter for å se dyrenes progresjon i helgene. Her er det alt fra dyr som ikke kan bo hos foreldrene, ikke har foreldre, dyr som har blitt funnet og dyr som er skadd. Jeg hadde googlet adressen og ringte de for å få komme å se hvordan disse dyrene hadde det og det fikk vi faktisk til å gjøre en av dagene. Vi dro derfor til et stort forlatt område langt utenfor alt som kunne kalles sentrum. Her ble vi møtt av en av de som faktisk jobber frivillig med dette og hun tok oss med på en fantastisk guidet tur. De hadde for tiden er tigerbebi som ikke kunne vokse opp med foreldrene sine. Vi var så heldige at vi fikk bli med på leking med denne søte skapningen og det var virkelig fantastisk! Den fungerte som den skulle, men på grunn av at den ikke bodde med foreldrene sine i det fri vil jo det si at den heller aldri kan overleve i det fri. Det å se dyr som ikke er fanget er fantastisk og noe vi heller bør oppsøke enn å zoos og cirkus der de er ulykkelige og skadd. Jeg ville bare si i fra til dere at steder som dette finnes og det er mye bedre å oppsøke og støtte de som gjør noe godt for dyrene enn de som gjør det motsatte.

• Publisert: 06.08.2016, 16:00
  • The last day

• Publisert: 29.07.2016, 19:42
  • Kategori: reise
  • Hei! Det er som sagt vår siste dag her i København og vi har bare kost oss og slappet av i hele dag. Som alltid ble det litt shopping og god mat, jeg er alt for mett. København har liksom alt, er så glad i denne byen! God mat, fantastisk atmosfære, bra uteliv og ikke minst er det sinnsykt mange her med kul klesstil, det er virkelig inspirerende. Selvom det er gøy å være på tur er det alltid litt godt å komme hjem, det gleder jeg meg til denne gangen også. Håper alt står bra til med deg ❤

• 10 kommentarer
  • On fridays we wear yellow

• Publisert: 29.07.2016, 10:35
  • Kategori: reise
  • Good morgen! Vi er på vei til Christiania for å nyte den siste tiden vi har her i København. Det er alltid gøy å utforske og se nye kulturer, så dette tror jeg blir veldig bra. Vi har spist digg frokost på the union kitchen (må besøkes om du er i København) og er klare for nok en bra dag. Håper du har det fint og får en super fredag! ❤ vi snakkes etterpå.

• 11 kommentarer
  • Lemon

• Publisert: 28.07.2016, 22:29
  • Thursday

• Publisert: 28.07.2016, 15:13
  • Kategori: reise
  • Et par bilder fra min torsdag så langt! I fortsatt fint vær har vi fått mye gjort til at klokken ikke en gang er halv fire og vi har heldigvis mye igjen av dagen. Vi har vært på Mario Testino utstillingen med bildene av blant andre Kate Moss fra 90-tallet. Det var sinnsykt kult å se, ambefaler alle å dra på denne utstillingen om dere skal til København før september. Nå er det tid for litt mat igjen, så jeg ville oppdatere dere med et par bilder. Håper du har en super dag så langt! Outfitbilder kommer i kveld ❤

• 18 kommentarer
  • In the streets of copenhagen

• Publisert: 27.07.2016, 19:28
  • Kategori: reise
  • Hei og god onsdag! Jeg er på plass i Køben og har nytt dagen i solen med god mat og drikke. Det er alltid fantastisk å komme seg litt bort og vi nyter å bo på hotell og å spise ute. Alle fire har også fått shoppet litt, selvom vi har vært slitne etter reisen. I morgen har vi planer om å besøke ulike museer vi ikke har tatt oss tid til tidligere, det gleder jeg meg veldig til. Skikkelig turist! Det ble dessverre en sen oppdatering i dag, som den surra jeg er. Håper uansett du har hatt en super dag! ❤ I morgen skal jeg være flinkere på å oppdatere dere.

• 25 kommentarer
  • some last shots

• Publisert: 12.07.2016, 14:26
  • Kategori: reise

• Wow, for en tur. Jeg sitter for øyeblikket godt plantet i sofaen, det er rart hvordan det alltid føles så godt å komme hjem etter lengre turer før man begynner å lengte ut igjen. Jeg har heldigvis mange fine planer som kommer. I dag er ikke planen noe annet enn å farge håret og slappe av, før jeg begynner å jobbe igjen i morgen! Bloggingen den siste tiden har vært litt halvveis, men jeg er motivert til å være tilbake for fult nå - håper dere er klare for det! ♥

• Biker

• Publisert: 10.07.2016, 21:01
  • Tid i new york: 15:00

• Brooklyn bridge

• Publisert: 10.07.2016, 14:31
  • Tid i new york: 08:28

Siste dag i denne fantastiske byen tilbringes i brooklyn! Her er det masse hyggelige cafeer og vintagebutikker, veldig kul atmosfære! Vi gikk broen over for å nyte utsikten mot begge sider og det er morsomt å se hvor stor forskjell det er på Brooklyn og Manhattan. I new york får man aldri nok tid, jeg føler det er så mye mer jeg vil se, men det er jo greit å spare noe til neste gang også! Ha en fin dag ❤

• Publisert: 10.07.2016, 14:31
  • A coffee break

• Publisert: 09.07.2016, 16:37
  • Tid i new york: 10:36

Hei og god morgen (for oss i hvertfall)! Vi har nettopp startet dagen med pannekaker og kaffe og er klare for soho. I dag er det overskyet og plutselig ikke så varmt lenger, egentlig litt deilig. Håper alt står bra til med deg, uansett hva du driver med for tiden! ❤

• Publisert: 09.07.2016, 16:37

• It's a trap

• Publisert: 08.07.2016, 00:23
  • Tid i New York: 18:24

Don't grow up, it's a trap

• Publisert: 08.07.2016, 00:23
  • What to wear

• Publisert: 07.07.2016, 13:38
  • Tid i New York: 07:32

Forelsket meg fullstendig i denne kjolen, til tross for at den ser ut som en tv uten signal på bilder. Det er så varmt her, i går ettermiddag var det 33 grader i skyggen, ikke fult så lett å shoppe da. I går fløy vi som dere så helikopter på morningen, før vi besøkte de typiske turistattraksjonene som flat iron building, empire state building, ground zero og gikk gjennom wall street. Had to do it! På kvelden var vi på verdens beste sushi restaurant!! Virkelig - om du noen gang skal til New York må du dra til mikado sushi som ligger i 7th avenue. Det kostet 40 kroner for en makirull og det var så ubeskrivelig digg! Apropos mat så er det å være veggis i USA mye lettere enn hjemme. Her har selv mæccærn gode vegetarmenyer! Nå har jeg nettopp våknet, skal ta meg en dusj før brooklyn står for tur. Håper du har en fin dag ❤

• Publisert: 07.07.2016, 13:38
  • From above

• Publisert: 06.07.2016, 21:13
  • Tid i New York: 16:43

Hei! Dere kan jo gjette hva vi nettopp har gjort? Vi har flydd hellikopter over byen for å se de største turistatraksjonene uten å bruke for mye tid på det. Nå er klokken snart 5 og det nærmer seg middagstid. Ville bare vise et par bilder før dere legger dere! Håper du har hatt en super dag ♥

• Publisert: 06.07.2016, 21:13
  • NY

• Publisert: 06.07.2016, 01:21
  • Tid i New York: 19:17

Wow, New York er så mye større og bedre enn hva sex and the city på noen måte har vist meg. Jeg er utslitt etter en dag i denne fantastiske byen, og jeg har fått sett masse. Blant annet Donald Trump, da vi plutselig havnet oppi hans appearance på fifth avenue, haha! Nå er vi en tur på hotellrommet for å samle krefter til å dra ut å spise og se mer. Man får aldri nok. Håper du har det fint ❤

• Publisert: 06.07.2016, 01:21
  • One last sunset

• Publisert: 05.07.2016, 11:58
  • Tid i Florida: 06:00

Sitter for øyeblikket på flyplassen og venter på flyet vårt til New York. Jeg hadde en super 4th of july med båttur, solnedgang, pizza og fyrverkerier på kvelden. En uke har gått fort, men jeg er veldig klar for en en uke i New York også. Vi snakkes der ❤

• Publisert: 05.07.2016, 11:58
  • Happy 4th of july

• Publisert: 05.07.2016, 00:38
  • Today's

• Publisert: 04.07.2016, 16:03
  • Tid i Florida: 10:00

Hei og god morgen! I dag er det 4th of july, som er nasjonaldagen til USA, så vi skal snart ut å handle litt pynt og raketter for kvelden. Over ser dere hva jeg har på meg nå, men jeg må skifte til enda mer pyntet når det nærmer seg kvelden, denne dagen synes de nemlig er stas. Alle gatene er pyntet med flagg og farger og det skal være en parade gjennom byen i ettermiddag, så dette kan bli gøy! Jeg legger ut fler bilder i kveld, men da sover nok de fleste av dere.. Wow, merker det er vanskelig å få bloggen til å gå rundt med disse tidsforskjellene, det er derfor jeg prøver å blogge et om morningen også, så dere hvertfall får litt oppdateringer i løpet av dagen! Ha en fin dag ❤

• Publisert: 04.07.2016, 16:03
  • 13 kommentarer
  • Sunday

• Publisert: 03.07.2016, 22:19
  • Tid i Florida: 16:17

Varmen idag er ekstrem og vi ligger heller i skyggen for å unngå heteslag. Vi fant to rosa barnesykler i garasjen og syklet det vi kunne til butikken for å handle litt, vi endte også opp med å sette oss i parken å spise sushi. I kveld vurderer vi å leie en kano for å padle gjennom jungelen for å se etter alligatorer, men vi får se an varmen. Om det er sol og så varmt som dette resten av kvelden orker vi nok ikke noen padletur... Håper dere har hatt en fin dag, det er jo snart leggetid hjemme! ❤

• Publisert: 03.07.2016, 22:19
  • Beachwear

• Publisert: 03.07.2016, 12:51
  • Tid i Florida: 06:50

Sneakpeak på dagens antrekk! I dag er planen å ligge i solen og bade, ikke noe annet. Det er godt å slappe ordentlig av noen dager også når vi er på et sted som dette, før alt stress i New York. I dag er det litt kaldere, ca 29 grader i skyggen, men det er egentlig bare deilig! Ha en super dag, ordentlig outfit kommer senere ❤

• Publisert: 03.07.2016, 12:51
  • Aztec

• Publisert: 03.07.2016, 01:22
  • Tid i Florida: 19:15

For en dag! Vi startet dagen ved bassenget som dere så tidligere i dag, og etter mye chatting frem og tilbake med et rehab-senter for dyr så fikk vi lov å komme for å hilse på tigeren de har der for øyeblikket. Det endte opp med at vi dro klokken ti til dette senteret og kom ikke hjem før nå! 6 timer omringet av fantastiske dyr, jeg er så heldig. I tillegg til tiger fikk vi henge med en ape på 3 måneder som ble støtt ut av familien sin. Her i USA er det mulig å ha aper som kjeledyr, derfor er det også aper på dette rehabiliteringssenteret. Jeg er helt overveldet av inntrykk og fantastiske minner. Jeg ble også helt forelsket i en liten kattepus som nettopp hadde amputert forbeinet og haltet rundt. Jeg har et par bilder på kameraet mitt som jeg kan publisere når jeg får overført de dersom det er interresant! På bildene over ser dere i hvert fall hva jeg har på meg i dag. Håper din dag har vært super ❤

• Publisert: 03.07.2016, 01:22
  • Fun

• Publisert: 02.07.2016, 13:54
  • Friday

• Publisert: 01.07.2016, 22:10
  • Tid i Florida: 16:15

Her ser dere hva jeg har har på meg i dag! Når jeg mistet bagasjen min var jeg jo nødt til å handle inn litt nytt, så dette skjørtet fra Abercrombie og toppen fra zara ble med hjem. Men gladnyhet (for meg i hvertfall) er at bagasjen ble funnet og iste leverte de den på døra!! Det vil si bedre outfits og bedre blogging! Håper alt står bra til med deg❤ nå skal jeg legge meg ved bassenget

• Publisert: 01.07.2016, 22:10
  • Florida

• Publisert: 01.07.2016, 13:09
  • Tid i Florida: 07:09

Wow, dere! Delfiner, hvit sand, 35 grader i skyggen, frukt, turkist vann, skilpadder, kjæresten, shoppingen, dobbel burger meny, palmer. Jeg kunne virkelig ikke hatt det bedre! Solen skinner til en hver tid og vi stresser ikke, vi ta alt som det kommer og det er fantastisk. I går dro vi ut og så delfiner, det var dødskult og jeg koste meg så mye at jeg glemte å ta bilder.. I dag er planen å gå tur til et sted lenger inn i landet der det er skog hvor man kan finne alligator, skilpadder, ørn, stork, slanger... Ja, you name it. Jeg er super gira, håper vi får sett noe vi ikke ser i Norge! Før den tid er det butikken for å fylle på med litt frukt. Jeg poster outfit for første gang denne turen senere idag! Ha en super dag ❤

• Publisert: 01.07.2016, 13:09
  • Good morning

• Publisert: 30.06.2016, 15:44
  • Tid i Florida: 09:40

Hei og god morgen! Vi har nettopp stått opp og ligger på hver vår solseng og venter på at ovnen skal bli varm. Vi er litt ekstra tidlig oppe i dag fordi vi skal på båttur for å se delfiner (i sitt naturlige hjem). Jeg gleder meg veldig, håper vi ser noen til tross for at det er veldig varmt i dag. Jeg har fortsatt ikke fått bagasjen min så lever i den ene bikinien jeg kjøpte i går. Victorias secret er like ved huset vårt og alle bikinier var på 50%, så det passet meg perfekt. Jeg syns denne var såå fin med duskene som detaljer! Nå er det vel ettermiddag hos dere, men jeg håper dagen deres er og forblir kjempe fin! Jeg legger ut bilder fra båtturen når jeg er hjemme, men da sover vel dere alle..

• Publisert: 30.06.2016, 15:44
  • By the pool

• Publisert: 29.06.2016, 23:35
  • Tid i Florida: 17:40

Etter en stressende dag med reising i går passet dette meg helt perfekt i dag. Bortsett fra å jakte på en bikini så er dette alt vi har gjort i dag og alt som er planen videre. Håper du har det fint❤

• Publisert: 29.06.2016, 23:35
  • 21 kommentarer
  • Somewhere over the rainbow

• Publisert: 29.06.2016, 13:21
  • Kategori: reise
  • Hei! Såå, det er litt trouble in paradise... Koffertene er borte! Vi kom frem ca klokken 2 i lokal tid og etter forsinkede fly og 20 timer med reising så var dette det siste jeg håpet på, men sånn er det. At kofferten min er borte betyr ikke bare at jeg ikke har klær, men jeg har heller ingen pc å blogge fra, så vi får se hvor fancy dette blir de første dagene. Uansett så er det helt fantastisk å være her. Det er for øyeblikket 33 grader i skyggen og vi koser oss ved bassengkanten! Håper dere har det fint❤ vi snakkes når ting er litt mer på plass.

• reising

• Publisert: 16.04.2016, 11:34
  • Kategori: reise
  • Jeg vet ikke hva det er med reising, men på en eller annen måte føler jeg meg så hjemme når jeg kommer meg langt bort. Det er noe fascinerende ved å være langt fra vaner og rutiner, og å være fri som fuglen. Jeg vet jeg har lesere som er glad i det samme, så jeg tenkte å ta en kjapp guide på de stedene jeg har vært det siste året, så du kan få noen reisetips!

GØTEBORG

Gøteborg var en spontan helgetur vi booket samme dag som vi dro, bare for å finne på noe. Jeg har aldri tenkt på Gøteborg som noen storby, så det var mer for å ha noe å gjøre en helg i april, men jeg ble såå overrasket over denne byen! En utrolig koselig atmosfære, med alt du trenger av butikker, elver å se på, god mat og deilig vær! En by-tur som ikke trenger å koste noe særlig. Dersom du ønsker å dra til Gøteborg bør du sjekke ut hotell royal som vi bodde på. Vi bestillte samme dagen og betalte 350 kr natten per person. Hotellet ligger midt i sentrum med gåavstand til alt.

PALMA

På Palma i Mallorca har jeg vært en del ganger nå og det er det perfekte stedet for en sol-ferie. Vi dro i sommerferien og det er en super kombinasjon av shopping og strand. Palma har alt av designerbutikker som Louis Vuitton, mulberry og mange fler, samtidig som hele byen ligger ved vannet med masse fine strender. Skal du til Palma ambefaler jeg deg å svømme med rokker, det var en fantastisk opplevelse! Generellt dykking i mallorca er kjempe interresant, hvis du liker sånt. Vi leide oss en leilighet, det var egentlig veldig greit.

PARIS

Paris vil for alltid være min favorittby. Jeg har vært her to ganger, sist gang dro jeg på en tid der jeg mildt sagt ikke hadde det så bra, så det er vel kanskje derfor jeg ser på denne byen som et under, for den var virkelig medisin for meg. Blomster, rolig atmosfære, det franske språket, maten - alt med Paris er fantastisk og jeg gleder meg til dagen jeg skal tilbake. Vi dro hit i påsken i fjor, og vi bodde på hotel royal som ligger i sidegaten til champs elysees. Ellers ambefaler jeg å dra til moulin rouge, her dro jeg for å ta henna-tattooen min, men husk at menn ikke er tillat hos de fleste salonger som tar henna i utlandet.

KØBENHAVN

Åh, københavn. Tidenes mest avslappende by. Her var vi også i sommerferien, i en uke. København har en helt særegen avslappende atmosfære om sommeren, og det er ikke verken langt eller dyrt å komme seg dit. Vi bodde på hotel Wake-up, som er et kjempe stort og fint hotel midt i strøget i københav. Skal dere hit i nermeste fremtid må dere selvsagt på tivoli, vi var så heldige å få sett en elton john konsert på tivoliet, det var en fantastisk opplevelse. Ellers må dere dra til Christiania, dette er en helt sykt særegen og rar opplevelse for det er så ulikt resten av byen.

STOCKHOLM

Stockholm dro jeg til med Line i august og det var såå deilig vær hele turen. Vi spiste og bare slappet av hele turen, og siden det var slutten av sommeren var vi rimelig blakke begge to, så det ble ikke noen shoppingtur for oss. Men Stockholm har virkelig alt! Her må du ikke glemme IcaBar hvis du har mulighet, det er kjempe gøy, alltid. Vi bodde på hotel gamla stan, noe jeg ikke egentlig vil ambefale.. Det var bettongvegger og kaldt, selvom beliggenheten og utsikten var upåklagelig.

LONDON

London er jo den ultimate shopping byen, og egentlig syns jeg hele opplegget blit veldig stressende. Turen var overhode ikke planlagt, men vi fant fly til 50kr så vi bare gjorde det for å finne på noe. Vi bodde på hotel new dawn, som er et hotel i ambassade områdene ved hydepark. Et veldig sikkert og rolig område som ligger 3 minutter unna oxford. Vi dro hit i september, da var det skikkelig høst og vi koste oss på cafeer i regnet.

BERLIN

I skillet til oktober dro vi en tur til tyskland for å feire oktoberfest på ordentlig! Berlin er en fantastisk by, preget av mye kultur og fine bygninger. Berlinerdom er et must å besøke, det samme med de forskjellige krigsmerkene etter andre verdenskrig. I hovedgaten Kurfuerstendamm finner du alt mulig av butikker, fra vintage til de største designerene. Vi bodde på novum hotel am kurfuerstendamm, som lå langs hovedgaten. Veldig fine rom, og hvis du er så heldig som oss og får rom i 7. etasje vil du også ha en kjempe fin utsikt.

KRAKOW

Krakow dro jeg til i februar sammen med Sivert og Vegard og jeg ble så overrakset over denne byen. Været var ikke på topp, men byen var så utrolig fin. Krakow er den eneste byen som ikke ble bombet i Polen under andre verdenskrig, og den er derfor fylt med kulturelle knutepunkter, som katolske kirker og wawel slottet. I denne byen er det alltid noe å gjøre. Utelivet - ikke så bra.. Vi hadde forventet noe litt annet i en by der en liter vodka koster 35 kr, men det gikk fint. Og når vi snakker om priser, det er helt vilt hvor billig alt er. Vi spiste middag ute hver dag og totalt på mat hele turen hadde jeg brukt 430 kr. Vegan-burgeren på bildet over var fra en kjent restaurant og burgermenyen kostet meg 40 nok med drikke og dessert. I krakow må du besøke slottet som er fylt av drage utskjæringer, du må se på leonardo da vinci maleriet, du må få med deg maria kirken på torget og du må ikke glemme charlotte - verdens beste frokost, jeg lover. I polen kan du unne deg litt ekstre, for det koster ikke noe. Vi bodde på hotellet aparthotel pergamin, super sentralt og kjempe fine rom.

AMSTERDAM

Amsterdam var vi i i slutten av mars og var egentlig en tur for å få tankene på noe annet, siden det da var et år siden jeg mistet morfar. Med kanaler som skiller byen, tullipaner, god mat og godt selskap er amsterdam en av favoritt-turene mine sålangt. Jeg elsker at det er så fritt her og at folk kan være den de vil. Jeg sier deg - jeg har aldri sett så mange gå i flipp-flopp sko på et og samme sted før, og dette var i mars. Skal du til amsterdam må du besøke rijksmuseum, van gogh museet og gå innom en coffeeshop, bare for å ha sett det. Dette er helt særegent for amsterdam og det er superinterresant å se hvordan alt er lov her. Red light er forferdelig, men veldig interresant å se, det gjør deg ekstra takknemlig for å ha vokst opp i et land der menneskehandel ikke er tillat. Tullipanmarkedet var fint og ivy&bros er en perle du ikke kan gå glipp av. Vi bodde på tidenes mest sentrale hotel, det lå på torget, i andre etasjen av mcdonalds. Hotellet heter Hotel Nautural og er verdt det for beliggenheten, foruten om det så var det et crappy hotel, der katter løp rundt i gangene og det var vegg-til-vegg tepper og murvegger.

Håper dette var til noen hjelp! Neste tur går til Florida og jeg kan nesten ikke vente. Hva er ditt favorittsted i hele verden?

• Publisert: 16.04.2016, 11:34
  • 34 kommentarer
  • my day in pictures

• Publisert: 25.03.2016, 13:54
  • Kategori: reise

God morgen fra fantastiske Amsterdam! Turen nærmer seg over og vi nyter dagene fult ut. Museum, kjente og ukjente cafeer, tullipanmarked og selvsagt litt shopping er det de siste dagene har gått til og vi koser oss stort. Hva vi har gjort i dag kan du se på bildene over. Håper du også nyter påsken og slapper godt av med litt fri. Outfitpost kommer senere i dag! Ha en super fredag ♥

• Publisert: 25.03.2016, 13:54
  • Yeezus

• Publisert: 24.03.2016, 15:06

• Rijksmuseum

• Publisert: 23.03.2016, 14:29
  • Kategori: reise

Du vet det bildet du måtte prøve å tegne i kunst og håndverk-timen på ungdomskolen - det med en vase og noe frukt, der det hele handlet om dybde og 3D? Jeg har herved sett orginalen, og mye annet rart. Jeg har nemlig gått to timer rundt på rijksmuseet her i Amsterdam og fulgt kunsten gjennom tidene. Og jeg elsket det, det er så sinnsykt mye rart. Men det må jo være vanskelig å bestemme hva som får bli utstilt eller ikke. For hva er egentlig bra kunst? Hva er det som skal bestemme at kunst blir kjent? Og hvorfor fikk ikke van Gogh vite at han var en fantastisk kunster før han tok livet sitt? Vi mennesker glemmer kanskje litt at alle er forskjellige og har et ønske om å skape noe på en eller annen måte, det er derfor så viktig å aldri be noen slutte med det de driver med. Ikke prøv å forme noen.

• Publisert: 23.03.2016, 14:29
  • Fringe & flare

• Publisert: 22.03.2016, 21:59
  • The bulldog

• Publisert: 22.03.2016, 16:23

• Publisert: 22.03.2016, 09:19
  • Kategori: reise
  • Greit nok, så var kanskje ikke hotellet noe fem stjernes, forsåvidt heller ikke noe tre stjernes - men vi har hverandre og byen byr på så mye at det gjør da ingenting. Syklister og trikker holder liv i byen hele døgnet og det er noe trygt ved å være i en storby. Det er noen der uansett, du er aldri alene.

• Amsterdam

• Publisert: 21.03.2016, 20:08
  • Kategori: reise
  • Hei! Nå har vi funnet oss godt til rette i denne byen og er en kjapp tur innom hotellet for å skifte litt, før planen er red light district etterfulgt av middag. Det er helt rart hvordan kulturen i en by som kun er en times flytur unna kan være så annerledes. Det er veldig mange kulturelle bygninger og steder i denne byen, jeg og Sivert prøver å få med oss så mange som mulig, som alltid. Så i dag har vi prøvd mye rar mat og sett mange morsomme steder. Hotellet kunne ikke vært mer sentralt, så vi er heldige sånn sett, selvom det innebærer at det er umulig å sove - trikken går virkelig gjennom rommet vårt.. Håper uansett at dere har det fint! Om du ønsker å se mer av Amsterdam kan du legge meg til på snap: @benedicte-al eller instagram: @b.arntzen. Ha en fin kveld!

• Publisert: 21.03.2016, 13:40
  • Kategori: reise
  • Jeg nådde bunnen igår, har klipt av meg halve håret og er nå på vei til det store utland for å tenke på noe annet, det blir godt nå. Jeg er ikke så god på å takle følelser har jeg fått høre, Hehe.. Håper påske og kanskje også ferie gjør deg godt, jeg gleder meg til å ta dere med på reisen!

Ha en fin dag ❤ Vi snakkes i kveld!

• Publisert: 21.03.2016, 13:40
  • Da Vinci

• Publisert: 26.02.2016, 10:27

• WAWEL CASTLE

Været er fortsatt vekslende og det har for det meste regnet, derfor dro vi til Wawel castle, som er en festning bestående av kriker, slott, tårn og helt innerst i gården - et rom med maleriet til Leonardo da Vinci. Det var veldig gøy å ha vært der! Sikkerheten var veeldig streng, jeg fikk derfor ikke tatt noen bilder innenfor borgen, men jeg lover - det var helt fantastisk. På bildene over ser dere hvor kulturel og vakker byen er ellers. Den er så gammeldags og fin, det er så hyggelig å være i en sånn type by.

• Publisert: 26.02.2016, 10:27
  • Nattmat

• Publisert: 25.02.2016, 11:19
  • art

• Publisert: 24.02.2016, 15:31
  • Kategori: reise
  • Og plutselig var det skikkelig vinter igjen.. Været som har holdt seg greit i hele dag slo plutselig om til snøstorm tideligere i dag. Snø og sol er alltid en rar kombo! Men nå har det roet seg og solen skinner og himmelen har blitt blå igjen. Nå skal vi til et studio for å få tatt det siste hullet i øret (siden jeg er så utrolig pysete), etter det er planen å finne et sted vi kan spise middag før vi skal til slottet på Wawel. Ha en fiin dag!

• Publisert: 24.02.2016, 09:39
  • Kategori: reise
  • I går endte det opp med å være tidenes regnvær, så i dag er det grått og vått ute. Det er selvsagt litt kjedelig når man er på tur, men vi har funnet på mye annet istedet. Hjølp, hvem skulle tro at jeg var så kulturel av meg?! Jeg har lært så mye historie og om katolisme i dag at jeg er helt forvirret og klokken er ikke en gang tolv.

Frokosten i dag spiste vi på fantastiske Charlotte. Dere kan jo bare på bildene se den fantastiske stemningen det er i lokalet og maten var fantastisk. Alt er hjemmelaget fra brød til pålegg, det er derfor økologisk og helt rene produlter, veldig tilrettelagt for vegetarmat også! Forutenom det så har vi vært i den katolske kirken, noe som var helt sykt å se. Kirken er 81 meter under taket og det er veggskulpturer og malerier overalt.

I går ble vi ute til litt for sent så det ble kun tre timer søvn i natt, så vi er alle tre litt småslitne i dag. Våknet til at vi alle sov med klær og rommet er fylt med potetgull og kinder maxi av alle ting?!!? I dag er planen å ta det litt roligere. Shoppet i hele går, så i dag er det den kulturelle biten vi skal prøve å få med oss (så langt formen holder).

Forresten, liker dere innlegg som dette med bilder fra dagen min eller er det gøyere med outfits? Responsen er som regel bedre på antrekks-innlegg enn innlegg som dette, så er greit å vite! Ha en super dag! Outfitbilder er også på vei

• Publisert: 24.02.2016, 09:39
  • 16 kommentarer
  • In the streets of Krakow

• Publisert: 23.02.2016, 17:48
  • 26 kommentarer
  • Night time

• Publisert: 23.02.2016, 10:27
  • Kategori: reise
  • I natt endte vi opp sultne (som alltid) og guttene hadde fått i seg litt mye (som alltid) så vi endte opp på tidenes beste restaurant for å få i oss litt mat. Hvis du noen gang skal til krakow, da du dra på moo moo steak house. De har tidenes beste vegan burger! Så etter litt mat dro vi ut igjen på et nytt sted, før vi gikk til hotellet. Jeg endte opp med å måtte dra å skifte som dere ser, for jeg greide å søle blå drikke på meg.. Men virkelig, den burgeren!!! Åååh, heaven. Håper din mandag også var fin. Nå er vi klare for frokost og shopping! Outfit kommer snart ❤ ha en suuper dag!

• Ut

• Publisert: 22.02.2016, 22:48
  • Kategori: reise
  • Heii, er på vei til et utested kalt Shine nå, tenkte bare å stikke innom for å si hei først. Krakow er supert og været er overraskende bra, selv så sent som dette er det 13 grader her! Ha en super kveld!!

• 23 kommentarer
  • Ready for takeoff

• Publisert: 22.02.2016, 14:23
  • Kategori: reise
  • Hei! Nå er jeg godt plassert i flysetet og venter på at vi skal lette. Gleder meg veldig til en tur, tror dette blir veldig Gøy!Håper du får en super dag! Snakkes i Krakow :)

• 23 kommentarer
  • London - mini guide

• Publisert: 23.10.2015, 11:52
  • Kategori: reise
  • Det var tydelig god stemning for Et par innlegg med guider fra de siste turene jeg har vært på, så jeg tenkte å starte med london siden det anntaklig er relevant for flere av dere. Dette innlegget innholder både kamerabilder, men også fremkalte bilder fra et filmkamera. Derfor er det dårligere kvaltiet på noen av de.

FLY

Jeg vet det er flere som har lurt på dette med fly. Lønner det seg egentlig å fly med ryanair? Hvor langt unna er flyplassen? Vel, vi bestilte fly tre dager før avreise, flybilettene kostet 179kr tur/retur per person. Dette var med ryanair fra gardemoen til stansted. Stansted er ca 1 og en halv time unna london sentrum, noe som vil si at buss/tog/taxi priser fra flyplassen også må regnes med, noe som ikke er like dyrt dersom du velger en annen flyplass. Vi tok bussen fra stansted til hyde park, det kostet 10 pund tur/retur per person. Når flybilettene er så billig som det de var da vi bestilte lønner deg seg definitivt å reise med ryanair. Generellt for turer til utlandet lønner det seg å reise på utsiden av helger, feks. fredag til mandag eller torsdag til søndag. Dersom du reiser fredag til søndag vil prisene være noe helt annet.

HOTELL

Å velge hotell i en ny by kan være vannskelig med tanke på hvor man skal bo. Vi valgte et hotell som var sentralt men også fint, så vi endte opp i gaten som går langs hyde park, i ambasade-gaten. Hotellet heter New Dawn, det var perfekt beliggenhet og subway-stasjonen var 100 meter unna. Hvor du bosetter deg er ikke så viktig, så lenge det er lett tilgjenglig i forhold til sub og tog. Hotellet vårt var en 20 minutters gåtur fra Oxford og 15 minutter fra Notting Hill. Det lå altså midt i mellom, i et rolig strøk med mye butikker og god mat.

SHOPPING

I London er det utrolig mange shopping muligheter, Dette var en kosetur mer enn noe annet, så det var ikke shoppingen vi var der for, selvom det selvsagt ble med noe hjem. Første dagen holdt vi oss rundt hotellet i småbutikkene. I Bayswater var det et senter med kjedebutikker som h&m, Zara osv. men også noen vintage butikker med alt fra d&g til chanel. Veldig mye variert når det kom til butikker, men senteret var lite. Jeg ambefaler boots for billig sminke og annsiktsprodukter, her var det stort utvalg merker (chanel, the balm, guerlain osv.) til taxfree priser. Oxford street er jo også et must. Her ligger butikkene på rekke og rad. Bherska, topshop, primark, nike store, adidas, pull & bear, forever 21... ja, you name it. Her finner du alt, men det er så mye mennesker at det å finne fram - og ikke minst holde ut, er vannskelig. AMbefaler å begynne på oxford street i 9-tiden på morningen, da var det ikke sååå mye folk og butikkene var nettopp ryddet. New Bond Street er gaten der du finner litt mer luksuriøse butikker, blandt annet den store Victorias Secret butikken. 4 etasjer med pure happiness. I bond street er det også en barbour butikk med masse utvalg til bra priser. Ellers så ambefaler jeg markeder når du først er i london. Camden er min favoritt. Camden er stedet punken ble startet og er en egen bydel i London. Byen bærer preg av kultur og opprørsk ungdom og det er fantastisk gøy å se hvor mange mennesker som kommer sammen og danner en kjempe fargerik og morsom by i veldig kontrast fra resten av London. Her finner du virkelig alt! Mye rart, men du finner også noe fint innimellom alt av fake vesker og skinnvester. Blandt annet mye vintage levis til 15 pund og håndlagde smykker fra ulike kulturer.

MAT

Som jeg har nevnt før, så er jeg en skikkelig pyse når det kommer til mat i nye land, men jeg elsker å smake på noe som er typisk for dette landet. I London var dette fish and chips som ble solgt i avispapir. Og nei, jeg likte det ikke. Vi spiste italiensk de fleste dagene egentlig og dessert på en 5 stjerners restaurant som vi ble såå glad i. Også ble det milkshake fra mcdonalds, men den smakte ikke som hjemme. Jeg anbefaler alle som har mulighet til det å spise god frokost på hotellet. Vi hadde fantastisk frokost og det var så godt å kunne starte dagen god og mett. Det er mye penger som går til mat som er greit å spare til å heller kjøpe noe fint, hehe!

ANNNET
    Hyde park er et must for lunsj en av dagene. Sett deg på en benk med noe bakevarer og kos deg i selskapet av tamme ekkorn som er like glad for å se deg som du er for å se de.

Det er også et must å kjøre toetasjes rød buss - om så bare for et stopp.

Notting Hill for å kjenne på den britiske stemningen og se den blå døren

Big ben er en fantastisk kirke, mye større enn du tror!

London Eye, fantastisk utsikt og gøy, men tidkrevende. Verdens beste pannekaker selges her!!!

Jeg syns egentlig London er en stressende by, så det holdt med 4 dager. Jeg koser meg veldig på tur med Sivert, alltid, og jeg ambefaler å reise med en som liker de samme tingene som deg for i london er det mye å velge mellom og som regel rekker man ikke alt. Vi hadde tenkt oss på musikal også, men sånn ble det ikke! Det får vi ta neste gang. Håper dette inlegget var noe til hjelp! Dersom du lurer på noe mer - ikke nøl med å spørre!

• Publisert: 23.10.2015, 11:52
  • Holocaust minnemarkering

• Publisert: 01.10.2015, 15:45
  • 13 kommentarer
  • The streets of berlin

• Publisert: 30.09.2015, 19:18
  • Kategori: reise

Blendende sol som trenger gjennom de slitte hotellgardinene. De treffer meg midt i øyet. Hånden min søker mobilen mens jeg myser mot solen. 06:17. Shit, det er tidlig. Jeg åpner det andre øyet og vrir meg rundt og ser på han. Solbrun hud mot hvit dyne, solen treffer skulderen hans. Jeg går i dusjen og trasser ut på gulv-til-gulv teppet i stua. 06:48. Jeg vil ut og jeg vil oppleve.

ca sånn var min morgen. Jeg ventet og ventet på at frokosten skulle åpne for jeg gledet meg såå til å komme ut å se Berlin. Og wow, for en by og for et vær! Har sett så mye fin arkitektur og brukt dagen på å bli ordentlig kjent med byen. Fant selvsagt litt småting også, hehe! Berlin ambefales virkelig om du ser etter en storbytur. Føler Berlin er som london, bare mye mindre mennesker. Og mat er super billig! Men nå skal vi ut å spise middag, så jeg må skifte litt. Håper du får en fin kveld :)

• Publisert: 30.09.2015, 19:18
  • Army

• Publisert: 29.09.2015, 23:21
  • Kategori: reise
  • Ble noen sene outfitbilder i dag, siden vi mest har surret rundt siden vi kom frem. Hotellet er kjempe fint og ikke minst veldig sentralt, noe som er utrolig deilig! Vi har nettopp spist middag og skal snart ut for å teste utelivet her!

• Publisert: 29.09.2015, 13:34
  • Kategori: reise
  • I går bestilte jeg og sivert en tur til Berlin, så vi er nå på vei til flyplassen! Gøy å gjøre noe i ferien, så dette blir bra. Håper du har en fin tirsdag, jeg skal oppdatere dere når vi kommer frem :)