årskavalkade I

Herlighet, 2018 – for et fantastisk år. Det har virkelig flydd forbi! 2018 tok meg med storm med fantastiske reiser og opplevelser, mennesker jeg aldri vil glemme, bekjentskaper fra hele verden, fester jeg fortsatt drømmer om og minner jeg skal leve på til jeg dør. Jeg har jo ikke blogget dette året, så tenkte det kunne være litt artig med en rask gjennomgang. Jeg gleder meg til å oppsummere dette året, og jeg gleder meg til å starte på et nytt. Her har dere en kort oppsummering av mitt 2018.

Januar

Vi startet året med en nyttårsaften i Paris der vi etter å ha sett fyrverkeriene ved eiffeltårnet dro hjem til hotellet vi alltid bor på og tok et bad, drakk vin og nøt å bare være oss to på en nyttårsaften. Å feire nyttårsaften alene var et godt valg, jeg slapp unna alle forventninger og hadde den beste kvelden jeg kunne huske. Denne nyttårsaften, ett år senere, er vi igjen i Paris for å feire nok et nytt år. Meg og han fine. Plutselig var det tradisjon.

Når jeg kom hjem innså jeg at livet mitt var opp til meg og jeg hadde de siste årene latt det ta en kjip retning. Jeg bestemte meg for å endre ting, så jeg droppet å på død og liv skulle holde kontakt med en haug av mennesker jeg stresset mer over enn gledet over, jeg begynte å trene med PT og sa opp heltidsstillingen min for å begynne å gå realfag. Jeg fikk et akutt behov for å utvikle meg og få mer kunnskap. Dette var definitivt det rette valget for meg på denne tiden.

Februar
Vi kickstartet måneden ved å sette oss på et fly til Marokko, nærmere bestemt Marrakesh. Fantastisk sted, så mye kultur. Det var virkelig som å reise i tid, men folket var så overveldende hyggelig og arkitekturen der var utrolig. Vi drakk alt for mye myntete, og Sivert som er så redd for slanger fikk testet frykten da gatemusikanter konstant dytter kobraene sine på deg i håp om at du vil betale de en slant for å se kobraen danse. Anbefales!!

Jeg farget forøvrig håret blondt igjen også. Jeg vet ikke om det er verdt å nevne, men here you go. Februar ellers var ganske psykisk slitsom fordi jeg begynte på skole og prøvde å få nye venner, samtidig som jeg skulle vende meg til studentlivet igjen. Jeg tilbragte mesteparten av tiden på skolen.

Mars
Så kom mars og kjæresten tok meg med tilbake til Paris for noen dager med ferie som jeg ikke skjønte selv hvor sårt jeg trengte. Vi gjorde stort sett ikke annet enn å spise og det var en helt fantastisk etterlengtet tur. De fikk skvist oss inn på hotellet vi pleier å ha, til tross for at vi bestilte et par dager bare før vi dro, men de spontane turene endre ofte opp med å være de beste. Skikkelig behagelig ferie med masse kvalitetstid med verdens fineste person. Jeg elsker Paris. Det er vår by.

Bildet kan inneholde: en eller flere personer, sko og utendørs

April
Det var påskeferie og vi reiste til Barcelona for første gang. Vi hadde håpet på påskesol, og fikk fantastiske 17 grader!!! Barcelona imponerte med fantastisk mye god mat, og hyggelige strøk. Spanias svar på Paris? Vi spiste tapas så det holdt, drakk god øl, jogget på stranden og nøt å slippe å gå med tykke jakker. Vi fikk rett og slett en forsmak på sommer og den motivasjonen vi trengte til å ta fatt på det som for meg ble en heavy eksamensperiode.

Bildet kan inneholde: en eller flere personer og utendørs

I april hadde vi også hyggelige vinkvelder og jeg kommer spesielt alltid til å huske en fantastisk kveld som startet med at vi spiste reker for å feire en siste kveld før eksamen, som endte opp med at vi alle tok tatoveringer i fylla. Hjemme på spisebordet hos oss vel og merke. En kveld for bøkene.

Mai
Så kom mai og Norge slo på stortrommen med rekordvær. Vi fikk ikke reist bort på grunn av eksamensperioden, men det gjorde jo virkelig ingen ting når vi kunne sette i gang med grillsesongen. Vi hadde noen fine toppturer i finværet, grillet x antall ganger i parken, var i konfirmasjoner og sov under åpen himmel. Og ikke minst, jeg nailet alle eksamener og kunne i slutten av mai endelig ta ferie.

Bildet kan inneholde: 1 person, smiler, natt og utendørs

I tillegg hostet vi 17. mai frokosten igjen, som forøvrig var en total fiasko, men det er en annen historie.

Bildet kan inneholde: bord, mat og innendørs

Juni
Første dag i juni reiste vi på tidenes båtferie med Kristian og Caroline langs kysten i Kroatia. Jeg kunne feriert som dette for alltid, det var så behagelig og kapteinen vår viste oss steder som var helt fantastiske lokale perler. Vi solte oss, spiste masse calamaris, badet, lo, drakk sommerdrinker og levde livet. Jeg nøt hvert sekund av denne turen i så godt selskap.

Bildet kan inneholde: 2 personer, folk som sitter, fjell, himmel, hav, utendørs, vann og natur

Så fylte jeg de glade 21 og inviterte til fest hjemme i Tønsberg! Jeg har alltid vært en person som er glad i bursdager (og oppmerksomhet, men det er en annen sak) og ingen ting varmet hjertet mitt som at så mange ble med til lille tønsberg for å danse og feire. På selve dagen min var jeg lykkelig og fyllesyk, og feiret videre med familien. Jeg er ekstremt heldig.

Bildet kan inneholde: 1 person

Svosj, så var halve 2018 forbi. Det blir litt mye å ta alt samtidig, så del 2 kommer i morgen!